• Empresa
  • Almirall ven la franquícia de mucolítics Actihiol per 13 milions d'euros més 2 en variables

Almirall ven la franquícia de mucolítics Actihiol per 13 milions d'euros més 2 en variables

La venda inclou tres productes per a l'alleugeriment de l'excés de mucositat, tos i congestió nasal

Logotip d'Almirall a l'edifici de l'empresa a Barcelona | Maria Asmarat / ACN
Logotip d'Almirall a l'edifici de l'empresa a Barcelona | Maria Asmarat / ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
01 de Juliol de 2026 - 10:00

La farmacèutica catalana Almirall ha venut la franquícia de mucolítics Actihiol per tretze milions d'euros més dos en variables, segons la nota que la companyia ha fet arribar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). L'empresa no ha fet pública la identitat del comprador.

 

L'operació forma part de la gestió ordinària del negoci i de l'optimització de la cartera existent, dins la línia estratègica per al 2026. La desinversió de la franquícia de mucolítics, indicats per a l'alleugeriment dels símptomes associats a l'excés de mucositat, tos i congestió nasal, inclou tres productes, 'Actihiol Antihistamínic', 'Actihiol Pediàtric' i 'Mucoactiol'. La xifra de quinze milions d'euros inclou un pagament inicial de tretze milions i, addicionalment, dos milions més subjectes al compliment de determinades fites.

La desinversió en Actihiol se suma a les vendes dels antigripals Algidol i a la llicència de Sekisan a l'estat espanyol per dotze milions d'euros que va efectuar a principis de 2026. La firma catalana es concentra així en la seva cartera de productes destinats a la dermatologia. Durant el primer trimestre, Almirall va incrementar un 2,2% les vendes netes totals, fins als 291 milions d'euros, i va registrar uns beneficis de 15,3 milions d'euros, un 29,2% menys que al mateix període de 2025.