Anem de concert, qui posa la casa?

La startup Gira por las casas s'ha convertit en un 'marketplace' d'art independent que et porta l'espectacle a casa

La startup Gira por las casas s'ha convertit en un 'marketplace' d'art independent que et porta l'espectacle a casa La startup Gira por las casas s'ha convertit en un 'marketplace' d'art independent que et porta l'espectacle a casa

Poc abans de l'esclat de la pandèmia, Fernanda Aleman -compositora, productora musical i també emprenedora- havia tot just acabat el seu últim disc, Nogoyá. Així que quan les restriccions van afluixar, va llançar una proposta als seus contactes d'Instagram: s'oferia per anar a tocar a les seves cases. "Em van convidar a deu cases. Algunes eren de gent que coneixia i altres de desconeguts que em seguien per Instagram", explica Aleman qui, juntament amb la seva actual sòcia, "vam veure que hi havia una necessitat de consumir art en formats petits" i que, sense gairebé adonar-se'n, havien començat a crear una comunitat.

La gent va començar a escriure interessada per la idea i van decidir professionalitzar-la amb Gira por las casas. Aleman no va deixar l'escenari, però va posar per davant l'emprenedoria del projecte: van crear una landing page i obrir el ventall a més artistes i disciplines. Són conscients que la manera de consumir l'art està canviant i volen convertir-se en una plataforma que doni resposta a les noves necessitats. En l'any i poc del projecte, han aconseguit convertir-se en un marketplace d'art independent de Barcelona que proposa espectacles íntims i propers i que et porta "el show a casa".

Es defineixen com una plataforma que permet connectar artistes amb cases i cases amb artistes, encara que ben bé, la ubicació no ha de ser estrictament una llar. Però sí un espai íntim on els artistes puguin crear shows i viure una experiència inoblidable. Són una via per a l'art independent i escullen acuradament als artistes que formen part de la seva comunitat. El registre és gratuït, però l'artista ha d'aconseguir el vistiplau de Gira por las casas. Actualment, compten amb gairebé 200 artistes registrats, 50 cases i s'han arribat a inscriure als seus espectacles més de 500 assistents.

Gira por las casas està pensat per aquelles persones "que volen organitzar un esdeveniment i els hi agradaria incorporar una experiència artística"

El model de negoci

Gira por las casas és un marketplace que uneix espectacles i cases, però no és exactament una plataforma on comprar entrades, encara que es pot. "A Gira por las casas compres el show complet", indica Aleman, "i després, pots escollir convidar a gent assumint tu el pagament o vendre fins a 20 entrades a través d'un enllaç que et facilitem". Està pensat per a persones "que volen organitzar un esdeveniment i els hi agradaria incorporar una experiència artística", afirma. El preu per show aproximadament és de 200 euros en cas d'un solista i 350 els duets, per 45 minuts d'espectacle, en el cas de shows musicals. El model Gira por las casas basa el seu benefici en el 20% d'aquest preu per show.

Cap als 15.000 espectacles

Veuen l'art com "un pont per obrir portes i compartir moments" i, de moment, ho fan realitat unes deu vegades al mes. Però volen créixer molt més: tant en nombre d'espectacles com de ciutats. L'app que estan desenvolupant els permetrà escalar el producte a altres mercats, de manera que "a cada ciutat -de parla hispana de moment- tots aquells artistes que proposin els seus shows puguin trobar un lloc on fer-ho" i un públic.

Les seves perspectives de creixement tenen a l'horitzó estar establerts a vuit ciutats de l'Estat espanyol i arribar a facturar fins a 676.000 euros d'aquí a tres anys, és a dir, haver organitzat més de 15.000 shows. Però pas a pas, concert a concert. Fins al moment, han aconseguit un model que funciona i estan acabant d'enllestir l'optimització tecnològica de la seva app. Per encarar el primer any d'aquest ritme de creixement tenen oberta la seva primera ronda d'inversió amb la qual esperen captar entre 50.000 i 80.000 euros. "Aquesta ronda ens servirà per llançar al mercat la nostra app", que tecnològicament ja tenen costejada, "fer el go to market i implementar el pla de màrqueting establert". Fins ara, han tirat de fons propis i dels beneficis del mateix model de negoci.

"La tecnologia ens permetrà que qualsevol artista de Madrid, València i Bilbao -les properes ciutats on tenen previst aterrar- pugui inscriure's i gestionar els seus espectacles de manera automàtica i simultània", explica Aleman.

Més informació
Cooling Photonics sap com millorar l'eficiència de les plaques fotovoltaiques
Process Talks, què es pot automatitzar del que dius?
Regality: el repte d'encertar amb els regals
Avui et destaquem
El més llegit