
Prodeca i el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació impulsen la primera edició del Mercat de l’Oli Nou, una fira que se celebrarà del 21 al 23 de novembre de 2025 a la plaça de Catalunya de Barcelona. L’esdeveniment suposa una aposta estratègica per donar visibilitat a l’Oli d’Oliva Verge Extra (OOVE) català i acostar-lo a la ciutadania en el marc de la distinció Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
El mercat neix amb la vocació de ser un aparador de referència de l’OOVE català. L’objectiu és promoure’n la qualitat i singularitat, incentivar-ne el consum durant tot l’any i reforçar el vincle entre productors i consumidors urbans. També busca acostar aquest producte a nous públics, especialment joves, en un moment clau per al reconeixement internacional de la gastronomia catalana. Per aquest motiu, durant tres dies la plaça Catalunya es transformarà en un espai firal obert on els visitants trobaran activitats divulgatives i gastronòmiques pensades per donar a conèixer les propietats i la versatilitat de l’Oli d’Oliva Verge Extra.
El mercat neix amb la vocació de ser un aparador de referència de l’OOVE català
El programa inclou una oferta variada per a tots els públics. Hi haurà foodtrucks de cuina catalana elaborada amb productes de proximitat i temporada, un espai de degustació amb taules i cadires, una barra de vins catalans i una aula de cuina amb demostracions en directe que posaran en valor l’ús de l’OOVE en la gastronomia.
Una oportunitat per a les empreses
El Mercat de l’Oli Nou és una oportunitat per enfortir la relació entre productors i ciutadania. Hi participaran desenes de productors catalans, que oferiran la possibilitat de comprar oli nou per a tot l’any amb servei d’enviament a domicili. L’esdeveniment vol donar suport als productors d’Oli d’Oliva Verge Extra català, oferint-los un espai per presentar i vendre directament els seus productes a un dels espais més emblemàtics de Barcelona. Alhora, acosta “l’or groc” al gran públic, que podrà descobrir-ne la riquesa i la diversitat, reforçant així la connexió entre el territori, la gastronomia i la societat.