
El passat mes de juny, Prodeca va consolidar la seva iniciativa Catalan Food Business Forum amb què pretén fer de nexe entre l'empresariat català del sector agroalimentari amb importadors de tot arreu del planeta. La cita va tenir lloc a Barcelona els passats 4 i 5 de juny, amb l'objectiu de connectar amb més de 100 compradors i importadors internacionals procedents de 23 països d'arreu del món. Tot plegat va ser un èxit.
L'entitat va recordar que aquesta doble jornada va servir per reforçar l'esdeveniment com "una de les plataformes estratègiques més rellevants per a la projecció internacional del producte agroalimentari de Catalunya".
Amb un format 100% professional i orientat als resultats de negoci, el Catalan Food Business Forum va propiciar més de 3.000 reunions B2B en dues jornades de treball intensiu. Aquestes entrevistes curtes, programades de forma anticipada, han permès a les empreses catalanes establir un primer contacte comercial amb agents internacionals amb interès en els productes catalans.
Les empreses participants van valorar molt positivament el format de l’esdeveniment, que va concentrar en només dos dies una agenda intensa de contactes comercials d’alt nivell. Aquesta dinàmica àgil i orientada a resultats els va permetre aprofitar al màxim el temps i establir connexions amb gran potencial de negoci, especialment en aquells mercats on encara no tenen presència consolidada.
Per la seva banda, els importadors internacionals van destacar l’interès i la qualitat de l’oferta catalana, així com la bona organització del fòrum. Alhora, van apreciar l’oportunitat de conèixer de primera mà possibles nous proveïdors i productes adaptats al seu mercat. En molts casos, aquests agents són una peça clau en la introducció i consolidació de nous productes en el seu país d’origen, ja que actuen com a prescriptors i pont amb la resta de la cadena de distribució local.
La selecció de compradors internacionals va incloure agents de mercats estratègics com els Estats Units, el Regne Unit, Alemanya, Japó, Corea del Sud, la Xina i els Emirats Àrabs Units, entre d’altres. La diversitat d’origen dels importadors va permetre a les empreses catalanes obrir noves oportunitats de negoci en mercats madurs i emergents, a més d'adaptar la seva oferta a les tendències i demandes internacionals.
El Fòrum Prodeca, l'altra gran pota del sector agroalimentari
La trobada es va emmarcar en una setmana clau impulsada per Prodeca per mostrar al món el potencial del sector agroalimentari català. Prèviament a la celebració el Catalan Food Business Forum, l'entitat també ha celebrat el Fòrum Prodeca, un espai de reflexió estratègica i debat sobre el futur de la internacionalització, que va comptar amb la participació de més de 200 professionals del sector agroalimentari català, incloent-hi representants d’empreses, entitats i institucions, que han contribuït a enriquir el debat i compartir experiències en matèria de projecció internacional.
Durant el Fòrum Prodeca es va presentar un informe pioner sobre la percepció del producte agroalimentari català entre importadors i distribuïdors de 14 mercats prioritaris. Aquest mapatge revela una valoració altament positiva de l’oferta catalana, especialment en aspectes com la qualitat, el gust i la seguretat alimentària, i apunta la importància de reforçar el posicionament internacional amb estratègies de marca i presència estable en els canals clau.