L'Àsia, la nova frontera de l'empresa catalana

Tot preparat per a la Setmana de la Internacionalització d'Acció

Vista aèria del districte financer de Singapur | iStock Vista aèria del districte financer de Singapur | iStock

L'empresa catalana trobarà la majoria de les noves oportunitats d'expansió internacional a l'Àsia durant el 2021. Segons el Mapa global d'oportunitats de negoci internacionals 2021 elaborat per Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat, el continent asiàtic ofereix fins a 124 oportunitats comercials per a l'expansió empresarial del país. Les conclusions completes de l'informe es faran públiques durant la 28a Setmana de la Internacionalització d'Acció, entre el 18 i el 22 d'octubre que se celebrarà en format virtual i amb VIA Empresa com a media partner

El mapa global de negoci serveix per informar l'entorn empresarial català dels països amb majors projeccions de creixement i rellevància econòmica en fins a 34 àmbits sectorials. Acció ha identificat, mitjançant aquest informe, un total de 457 possibilitats de negoci concretes en més de 110 països.

L'Àsia, en aquest sentit, ofereix més oportunitats fins i tot que l'ecosistema comercial europeu (123 opcions de negoci) i se situa substancialment per sobre de mercats com el nord-americà (70), el de l'Amèrica Llatina (54) i el d'Oceania, on l'empresa catalana tindrà menys oportunitats durant l'any, unes 12 opcions de negoci.

Setmana de la Internacionalització

Els mercats dinàmics seran un dels temes centrals de la Setmana de la Internacionalització d'Acció, l'esdeveniment en el marc del qual es farà públic el Mapa global elaborat per l'agència. Durant cinc dies, entre el 18 i el 22 d'octubre, es debatrà al voltant del programa d'internacionalització del Departament d'Empresa quins són els reptes de l'empresa catalana per transcendir les fronteres del país. Les companyies catalanes podran trobar-se, a més, amb responsables de les 40 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions d'Acció.
 

La Setmana servirà, a més, per posar en comú com l'empresa catalana s'ha adaptat a les realitats, els reptes i les crisis que s'han aixecat amb la pandèmia. Les noves disrupcions provocades per la covid-19 i altres potencials dificultats com la manca de matèries primeres, són alguns dels factors a tenir en compte per les companyies del país a l'hora de planejar la seva expansió internacional.

La primera sessió de la Setmana de la Internacionalització serà un ple dedicat a analitzar els desafiaments del comerç internacional actual, d'acord amb l'experiència de les empreses catalanes que hi participin. Durant la resta de l'esdeveniment, se celebraran jornades sectorials dedicades a quatre reptes de l'empresa catalana a l'hora d'expandir-se fora de les fronteres del país: la digitalització, la sostenibilitat, la mobilitat i logística i els mercats dinàmics –cinc àmbits amb què es relacionen prop del 40% de les oportunitats de negoci analitzades pel Mapa global d'Acció.

L'Àsia ofereix més oportunitats fins i tot que l'ecosistema comercial europeu (123 opcions de negoci) i se situa substancialment per sobre de mercats com el nord-americà (70), el de l'Amèrica Llatina (54) i el d'Oceania (12)

Les quatre jornades comptaran amb diverses activitats dedicades al desenvolupament internacional de les empreses catalanes. Les taules rodones virtuals que oferirà Acció durant la seva Setmana de la Internacionalització comptaran amb experts i empreses, així com alguns dels directors de les Oficines Exteriors de l'agència per a la competitivitat de l'empresa, que presentaran les oportunitats analitzades al seu mapa.

Totes les oficines, de fet, faran entrevistes amb les companyies catalanes participants per "treballar la seva estratègia d'accés als diferents mercats", segons han informat. A més d'aquestes entrevistes, també se celebraran trobades amb l'Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d'Acció, a la qual les empreses podrien consultar qüestions relacionades amb logística, duanes, fiscalitat o mobilitat de treballadors; i amb International eTrade, que aconsellaria els empresaris sobre els canals de venda digitals en mercats internacionals.

Més informació
ACCIÓ dedica 400.000 euros a internacionalitzar l'e-commerce
Acció destina un milió d'euros a la innovació disruptiva catalana
Avui et destaquem
El més llegit