El Barça porta la seu de la filial de continguts als Països Baixos

Els culés pretenen que Barça Media cotitzi al Nasdaq, la borsa tecnològica dels Estats Units

Imatge d'arxiu de Joan Laporta | FCBarcelona Imatge d'arxiu de Joan Laporta | FCBarcelona

El FC Barcelona fixarà als Països Baixos la seu de la seva filial de continguts, Barça Media, perquè surti a cotitzar al Nasdaq, la borsa tecnològica dels Estats Units, segons avança El País i recull la documentació del club blaugrana davant del regulador borsari nord-americà, la SEC.

El Barça segueix així els passos de la constructora Ferrovial, que aquest any ha protagonitzat una polèmica mudança de la seva seu a Amsterdam per fer el salt a Wall Street, o de Wallbox, companyia catalana de carregadors elèctrics que va utilitzar una societat a Holanda per sortir a cotitzar al Nasdaq el 2021.

El pla del club blaugrana és treure a cotitzar Barça Media als Estats Units establint la seu legal als Països Baixos, sense moure fins allà la seu operativa ni dels negocis. Per això, es fusionarà amb una Spac, un vehicle habitual per a aquest tipus d'operacions als Estats Units, anomenada Mountain & Co. I Acquisition Corp. La societat holandesa cotitzada al Nasdaq, l'índex tecnològic de Wall Street, tindrà una filial a Espanya que serà la que gestioni el negoci.

Més info: Barça Media: la superpalanca

La sortida al Nasdaq és una de les “palanques” financeres a què s'ha referit el president del FC Barcelona, Joan Laporta, per poder quadrar els comptes del club i que LaLiga li permeti inscriure jugadors, després dels desajustos entre ingressos i despeses generats per la plantilla i l'elevat deute de l'equip.

Avui et destaquem
El més llegit