Barcelona Music Lab fitxa un director general procedent de Netflix

Pablo Skaf era director de màrqueting i aliances per a Espanya i Portugal de la plataforma nord-americana

D’esquerra a dreta, Pep Martorell, Jordi Herreruela, Enric Jové i Genís Roca, patrons de la Fundació Barcelona Music Lab | Foto: Josep Camps D’esquerra a dreta, Pep Martorell, Jordi Herreruela, Enric Jové i Genís Roca, patrons de la Fundació Barcelona Music Lab | Foto: Josep Camps

La fundació Barcelona Music Lab (BML) ha fitxat com a director general Pablo Skaf, fins ara director de màrqueting i aliances per a Espanya i Portugal de Netflix. L’objectiu de BML és convertir Barcelona en la capital europea de la indústria de la música en directe.

Barcelona Music Lab és una fundació creada per quatre patrons: Jordi Herreruela, director del festival Cruïlla; Genís Roca, president de la Fundació.Cat; Josep Maria Martorell, director associat del Barcelona Supercomputing Center; i Enric Jové, CEO de l’agència McCann. El patronat de BML confia en que l’exdirectiu de Netflix contribueixi a situar la ciutat entre les grans capitals de la indústria musical.

Skaf va dirigir fins el març passat el màrqueting i les aliances amb els anunciants de Netflix a la península ibèrica. Portava cinc anys en aquesta responsabilitat. Amb anterioritat, va ser responsable d’aliances amb els anunciants (2016-2018) de Deezer, plataforma francesa de streaming amb un catàleg de prop de 90 milions de cançons. És un expert del màrqueting i de les tecnologies aplicades al negoci musical. En el passat també va exercir de professor associat de la Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra, precisament en la matèria de gestió empresarial global de música.

BML es va traslladar recentment a una seu provisional, de 200 metres quadrats, a l’espera de tancar un acord amb les administracions públiques catalanes per instal·lar-se en un espai definitiu, segons va indicar Jové en una entrevista a VIA Empresa. Aquest espai també acollirà startups amb la intenció d’accelerar processos en el camp de la indústria musical.

Barcelona Music Lab donarà un salt amb el fitxatge d’un directiu de Netflix i un nou espai singular

Des de BML es manté que Barcelona té una “oportunitat objectiva” per atraure les empreses que lideraran la indústria musical del futur perquè, entre d’altres raons, disposa un camp de proves com són els grans festivals de la ciutat, les seves sales o els recintes públics gestionats per Barcelona de Serveis Municipals (BSM). Els seus patrons asseguren que la ciutat té “capacitat per incubar” empreses tecnològiques que transformin la música del futur i, especialment, la del directe.

La fundació BML ja ha posat en marxa algunes iniciatives pensant en la seva aplicació industrial. S’està treballant en el disseny d’envasos compostables sense procés químic ni altes temperatures. La intenció és que aquest esforç acabi amb una patent i amb una empresa que vengui aquests envasos a tot el món.

També treballen amb una empresa, sorgida d'un grup de recerca universitària, en un fitxer d’àudio al qual s’introduirà un codi que permetrà comptar automàticament quantes vegades es reprodueix un determinat tema. Així, qui pugi una cançó a Spotify podrà saber el número exacte de reproduccions a efectes de determinar els drets d’autor.

Més informació
Enric Jové: “Barcelona ha de liderar la indústria de la música en viu”
Els passos de Barcelona per ser la capital europea de la indústria musical
Avui et destaquem
El més llegit