• Empresa
  • El Tinder català que connecta empreses amb estudiants

El Tinder català que connecta empreses amb estudiants

Becadvisor, que compta amb més de 20.000 usuaris actius, facilita la cerca de pràctiques als estudiants així com a les empreses interessades a trobar talent

Pilar Moliné i Alfonso Escriche, de Becadvisor | Cedida
Pilar Moliné i Alfonso Escriche, de Becadvisor | Cedida
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
27 d'Abril de 2023
Act. 27 d'Abril de 2023

Per si els joves (i no tan joves) d’avui dia no en tinguéssim prou amb un Tinder, Becadvisor n'ha creat un de nou, però no és pas per lligar. Durant el tram final dels estudis, en moltes ocasions, els estudiants es troben amb dificultats a l’hora de trobar una empresa on projectar el seu futur laboral. D’igual manera, moltes empreses no aconsegueixen trobar el talent que estan cercant, i és en aquest context on sorgeix aquest projecte, que té com a objectiu que estudiants i empreses facin match.

 

“Becadvisor neix de la meva pròpia experiència com a becària. Jo vaig triar el meu centre de pràctiques per la disponibilitat horària i, tot i estar molt contenta, m’hauria d’haver centrat a veure cap a on aniria la meva carrera professional”, explica a VIA EmpresaPilar Moliné, CEO de Becadvisor qui, en acabar el seu contracte de pràctiques, va decidir dur a terme la iniciativa. “Vaig veure que les empreses tenien una necessitat. Pensem que l’estudiant és l’únic que necessita fer pràctiques i que té dificultats per trobar empreses, però n’hi ha moltes que tampoc troben un perfil d’estudiant determinat i no saben on fer-ho, i al final perden capacitat competitiva respecte a altres empreses”, apunta.

Moliné: "Pensem que l’estudiant és l’únic que necessita fer pràctiques i que té dificultats per trobar empreses, però n’hi ha moltes que tampoc troben un perfil d’estudiant determinat”

Un portal que centralitza les ofertes

La plataforma consisteix a un portal que, d’una banda, permet als estudiants accedir a un catàleg d’ofertes, fet que els estalvia haver de registrar-se a la resta de portals de feina, i, de l’altra, ofereix diversos plans de subscripció per a les empreses, per tal de poder publicar les seves ofertes i fer-les arribar a una comunitat cada vegada més gran. “Promovem el matching entre empreses i estudiants, és el Tinder dels becaris i de les empreses”, explica Moliné. Així i tot, la iniciativa ofereix una possibilitat que, per sort per a molts dels seus usuaris i usuàries, no es pot trobar a la popular aplicació de cites: les opinions.

 

La pàgina web disposa d’un espai centrat exclusivament en les opinions dels estudiants: “nosaltres validem que les opinions siguin realment d’estudiants que han fet les seves pràctiques a una determinada empresa i, d’aquesta manera, hi ha empreses petites que poden guanyar bona publicitat per trobar estudiants”, ha detallat la directora, qui va llançar la plataforma el gener de 2021 amb l’ajut d’Inicia, un programa formatiu i d’acompanyament de Barcelona Activa centrat a nous projectes impulsats per dones.     

Una comunitat en creixement

Amb dos anys de recorregut, el projecte, desenvolupat per un equip de quatre persones, es troba en una situació molt optimista: compta amb més de 500 empreses registrades, més de 20.000 estudiants actius, la col·laboració de totes les universitats catalanes (a excepció de la Universitat Autònoma de Barcelona) i va tancar l’any passat amb una facturació de 40.000 euros. Becadvisor, que assegura a les empreses rebre entorn de 20 i 40 currículums per oferta, garanteix un 85% d’èxit en el matching del procés de selecció entre estudiants i empreses. 

Becadvisor compta amb més de 500 empreses registrades i més de 20.000 estudiants actius

Expansió internacional i seguiment dels estudiants

L’equip liderat per Moliné continua treballant en la iniciativa, obrint dos nous horitzons: la seva expansió a Portugal que, segons la directora, “té la mateixa necessitat” i fer un seguiment dels estudiants en pràctiques. “Aquest seguiment se centra sobretot en les persones recentment graduades que no s’han quedat a l’empresa on han fet les pràctiques” detalla la directora. A més, aquest Tinder català aposta per relacions laborals amb projectes de futur: “l’objectiu no és que hi circulin becaris constantment, sinó que aquests es puguin formar a través de les pràctiques per tal de posteriorment ser contractats i incorporar-se a la plantilla de l’empresa”, apunta Moliné.

En relació amb el sistema educatiu actual, Moliné valora que seria millor realitzar les pràctiques al principi dels estudis “perquè poden condicionar molt el futur laboral que portes anys treballant”. La directora proposa “formar i contractar aquest talent abans", ja que d'aquesta manera "les dues parts guanyarien”. 

I és que són cada vegada més les empreses i estudiants que fan match arreu de l’estat, i en la gran varietat d’àmbits que els estudis actuals abasten. Del recorregut de Becadvisor fins avui dia, Moliné destaca un gran aprenentatge: “has de ser crítica amb el teu projecte i sobretot no enamorar-te de la teva idea inicial. Aquesta ha de canviar, evolucionar i adaptar-se a les necessitats actuals”.