• Empresa
  • Lead2Team, o com fer que la tecnologia no eclipsi les relacions humanes

Lead2Team, o com fer que la tecnologia no eclipsi les relacions humanes

La startup catalana dona visibilitat als professionals de les empreses per combatre la bretxa digital que s’ha accentuat arran de la covid-19

L'equip de Lead2Team | Cedida
L'equip de Lead2Team | Cedida
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
20 d'Abril de 2023
Act. 03 de Maig de 2023

Al llarg de les darreres dècades s’han produït un augment de la digitalització de molts processos a causa de les noves tecnologies que s’han desenvolupat així com de la transformació digital. Un cas molt evident és de les empreses, que s’han vist obligades a disposar d’espais web a través dels quals oferir els seus productes o serveis, i que estan implementant tecnologies disruptives com ara la intel·ligència artificial, fet que els permet disposar, per exemple, de bots conversacionals que donen resposta als clients. Així i tot, darrerament s’ha comprovat la importància de respectar el factor humà: un 79% dels usuaris web prefereixen ser atesos per persones.

 

En aquest context sorgeix Lead2Team, un programari com a servei (en anglès SaaS, Software as a Service) centrat a humanitzar l’experiència digital dels clients. El programari s’encarrega de donar visibilitat als professionals d’una empresa per tal que el vincle amb el client sigui més proper, tot i ser telemàtic. D’aquesta manera, el projecte trasllada a l’espai digital el principal punt fort de la compra física: la capacitat del professional de connectar i fidelitzar clients. 

Un 79% dels usuaris web prefereixen ser atesos per persones

La crisi de la covid-19: el punt de partida

“Un problema que vam veure arran de la crisi de la covid-19 va ser que la bretxa entre professionals i clients es va accentuar perquè les empreses van haver de tancar les portes”, explica a VIA EmpresaPatricia Cabrera, cofundadora del projecte, qui ha detallat que “els comercials estaven tancats a casa i necessitaven generar un espai de contacte amb el client. És el que vam decidir fer nosaltres”. Aquest fet suposa un gran ajut pels negocis, ja que l’equip que hi ha darrere és una peça clau per diferenciar-se, i, en moltes ocasions, es troba ocult. 

 

 

Les principals empreses a les quals Lead2Team pretén facilitar la seva presència digital provenen de sectors on els seus clients necessiten l’assessorament d’algú, com ara el sector assegurador, l’automoció, agències o gestories, entre d’altres. Per fer-ho, la iniciativa ofereix una plataforma on les empreses disposen de diverses eines que Lead2Team ha desenvolupat durant els tres anys de recorregut que té, com ara un widget web que mostra els perfils i canals de comunicació dels professionals o la generació de codis QR, entre d’altres. 

Patricia Cabrera: “Aquestes eines permeten al professional guanyar més espais on poder fer contactes, la qual cosa es tradueix en més oportunitats de venda”

“Aquestes eines, que donen confiança al client mostrant una imatge més propera, permeten al professional guanyar més espais on poder fer contactes, la qual cosa es tradueix en més oportunitats de venda” assegura Cabrera. Aquest és un dels punts forts de la iniciativa, que ha optat per diferenciar-se prioritzant les relacions humanes amb el client per sobre de l’ús de la tecnologia, i els ha portat bons resultats: més de 1.600 empreses fan servir la plataforma, i actualment compten amb més de 450 clients que tenen una subscripció de pagament mensual, amb un import mitjà de 30 euros. 

Les noves tecnologies com a complement del factor humà

La firma té previst complementar el seu ecosistema impulsant la seva presència als espais físics a través del networking, i aprofitant la intel·ligència artificial, combinant els punts forts del món robotitzat amb l’humà. “Desenvoluparem un xatbot que respongui les preguntes de primer nivell, i quan aquest no arribi a més, la conversa es derivarà a un assessor de l’empresa” explica Cabrera. 

L’equip de quatre persones que conforma la iniciativa considera que tindrà molt potencial, ja que molts dels seus clients no tenen el múscul necessari per desenvolupar un xat intern o contestar a un xat en viu les 24 hores del dia. Així i tot, Cabrera argumenta que la intel·ligència artificial serà un complement perquè mai podrà substituir completament a un humà: “el comprador final sempre voldrà en última instància parlar amb una persona”.

L’equip s’ha traslladat recentment a Barcelona Activa, fet que els permet continuar creixent. La cofundadora destaca dos aprenentatges d’aquests darrers tres anys: la importància d’esdevenir un equip totterreny i testejar ràpidament els resultats obtinguts. “Ens enfrontem a reptes desconeguts per a nosaltres i hem de ser capaços d’estar oberts als canvis constants. A més, moltes vegades esperem que el resultat sigui impol·lut per testejar-lo, però és important tirar-lo endavant ràpidament”. I és que, aquest fet, és un reflex de la societat actual, que evoluciona per un camí on la cultura de la immediatesa s’està instaurant al ritme de les noves adopcions tecnològiques.