BlaBlaCar tanca una ronda de 100 milions d'euros per "expandir-se internacionalment"

La companyia va elevar els seus ingressos un 29% l'exercici passat i va assolir rendibilitat durant 24 mesos per primer cop

Telèfon mòbil obrint l'aplicació de BlaBlaCar | Cedida Telèfon mòbil obrint l'aplicació de BlaBlaCar | Cedida

BlaBlaCar ha anunciat que ha obtingut una línia de crèdit renovable de 100 milions d'euros. L'empresa de vehicles compartits es troba en el millor moment de la seva història, després de tancar el 2023 amb un 29% més de facturació i d'assolir rendibilitat durant 24 mesos per primer cop. Ara, amb aquesta ronda d'inversió preveuen impulsar els seus objectius d'expansió internacional durant els pròxims mesos.

Actualment, el principal objectiu de la firma francesa és continuar reduint la petjada de carboni dels seus viatges amb la seva estratègia multimodal. Fins ara, han aconseguit fer-ho en dues tones de diòxid de carboni en només un any, el passat 2023. El següent pas és ampliar aquest pla, i ho faran combinant diversos modes de transport compartit amb una àmplia cobertura de la seva xarxa de vehicles compartits als 21 països en què opera.

Fusions i adquisicions com a pla d'expansió

La companyia ha explicat que la ronda de finançament de 100 milions d'euros permetrà a BlaBlaCar arribar a diversos acords en forma de fusions i adquisicions per estimular aquest creixement internacional. "Combinades amb una innovació contínua, les fusions i les adquisicions són una eina que ens ajudarà a assolir el lideratge del mercat amb més rapidesa", ha afirmat el cofundador i conseller delegat de BlaBlaCar, Nicolas Brusson.

BlaBlaCar busca repetir acords de fusió o adquisició com els que va signar amb Ouibus i Busfor anys enrere

En aquest sentit, BlaBlaCar ja ha treballat amb aquesta fórmula en el passat, quan va comprar Ouibus el passat 2019. L'adquisició de la marca francesa d'autobusos va permetre que la companyia pogués establir la seva xarxa de bus per tot Europa Occidental. Alhora, a Europa de l'Est i el Brasil, l'adquisició de Busfor i el desenvolupament del seu propi espai comercial d'autobusos van permetre a BlaBlaCar liderar la transició offline i online del sector.

Un 2023 de rècord

L'empresa de vehicles compartits es troba més demandada que mai. Segons dades internes, l'any passat 80 milions de persones van fer servir l'aplicació mòbil per desplaçar-se o bé amb un cotxe o amb un autobús de BlaBlaCar. Tot plegat es va traduir en uns ingressos de 253 milions d'euros l'any 2023, un 29% més que l'exercici anterior, a més d'un ebitda positiu. "Aquests resultats financers sòlids són fruit de la progressiva monetització de nous mercats de cotxe compartit i de la reestructuració del negoci d'autobusos a Europa Occidental", ha assenyalat la companyia.

Al voltant de 80 milions de persones van utilitzar els busos o cotxes compartits de BlaBlaCar, fet que es va traduir en 253 milions d'euros

A més, BlaBlaCar ha explicat que s'està beneficiant del context actual, atès que els elevats preus de l'energia, juntament amb la conscienciació creixent sobre la crisi climàtica, han despertat un interès creixent entre els viatgers per les solucions de mobilitat compartida assequibles de la firma, "la qual cosa demostra el caràcter anticíclic dels seus serveis".

Més informació
BlaBlaCar ja és rendible (internacionalment)
EcoDeliver, el BlaBlaCar dels paquets, a punt de començar a operar a Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit