• Empresa
  • Cafès Batalla, 75 anys de tradició cafetera des de Lleida

Cafès Batalla, 75 anys de tradició cafetera des de Lleida

Cafès Batalla torra i elabora més de 500 tones de cafè a l'any i s'ha convertit en un referent de la cultura cafetera

Inicis de Cafès Batalla a Lleida, a mitjan segle XX | Cedida
Inicis de Cafès Batalla a Lleida, a mitjan segle XX | Cedida
Bernat Bella
Periodista
11 de Maig de 2026 - 04:55

"Si no tens un bon producte, el mercat et farà fora". És la premissa que ha guiat Cafès Batalla durant els seus 75 anys de trajectòria i que l'han convertit en un dels proveïdors de cafè de referència a tot Catalunya. Empresa familiar nascuda a Lleida, la seva professionalitat, passió i cura per un cafè de qualitat són les claus per entendre la seva trajectòria i creixement.

 

Pedro Batalla va ser el fundador de la companyia el 1950, llavors batejada com a Torrefactes Magna i on es torrava malt i cafè per separat en un petit obrador al carrer de Pallars de Lleida. Però el cafè va ser la seva gran  i encertada aposta ben aviat, tal com explica Javier Batalla, segona generació i director general: "Va veure que era un gran producte de consum, la segona commodity al món després del petroli. Va tenir una visió molt bona". No estaven pas sols, a la capital de Ponent hi havia cinc o sis torradors més: avui, només queda Cafès Batalla. 

El secret de l'èxit de Cafès Batalla

"Les claus són el treball i la continuïtat familiar", destaca Javier Batalla. De fet, actualment la tercera generació també està incorporada a Cafès Batalla. Això aporta una gran "continuïtat i coneixement del negoci" que es tradueix en la màxima expressió de "tradició cafetera". Més enllà de l'organització, la passió pel producte és l'altre valor fonamental.

 

Pel Javier, "la qualitat del producte, la professionalitat, el servei i la tecnologia" són les apostes irrenunciables per garantir la supervivència del projecte. Ho simbolitza a la perfecció una de les seves reflexions: "No és qüestió de vendre molt cafè, sinó oferir cafè de qualitat".

D'Amèrica, Àfrica, Àsia i Oceania fins a Lleida

Per garantir aquesta màxima qualitat, Cafès Batalla forma part d'un potent grup de compra que permet importar els millors cafès d'arreu del món. Des de centre i sud d'Amèrica, a l'est d'Àfrica, al sud d'Àsia i fins a Oceania. Un cop a Lleida, el procés és sagrat: fins a 23 fases de neteja del gra fins a un procés molt estudiat i cuidat de torrar: "Cuidem i mimem el cafè, és un dels nostres valors diferencials". 

Javier Batalla: "Si no entens el mercat i no estàs atent al que passa, no podràs continuar"

Tot plegat gràcies a una inversió tecnològica constant, que el 2017 va culminar amb la renovació de tota la maquinària i instal·lacions de la seva planta de Lleida. "La innovació és dels aspectes que més ens ocupa. Si no entens el mercat i no estàs atent al que passa, no podràs continuar", reflexiona el Javier.

La dedicació als clients

La varietat de cafès i l'aposta per la tecnologia permet a Cafès Batalla oferir cafès i envasos per a tots els mercats i necessitats. S'adapten a cada client, sigui del sector horeca, gran distribució o particulars. També amb petites incursions internacionals, amb vendes a la Xina, Estats Units o Finlàndia, el país amb més consum de cafè per habitant. 

Per això, Javier Batalla té clar que més que proveïdors, són "partners". "Volem ajudar els nostres clients a vendre cafè, per això estem al seu costat i els assessorem per elaborar el cafè de la millor manera", sentencia. Aquesta varietat es tradueix en diferents marques de cafè com Port Moka, Tarrazú, Tolesa o Pura Vida, a més d'una aposta clara pel cafè d'especialitat i ecològic. 

Lleida, capital cafetera

Així és com aquesta empresa cafetera lleidatana s'ha convertit en referència en el sector, amb la qualitat del producte, la professionalitat, la tecnologia i el servei com a pilars. Amb una fabricació anual d'unes 550 tones, la seva presència és especialment important a Catalunya, Aragó i Castella. "I molta perseverança", reivindica Javier Batalla.