• Empresa
  • CaixaBank executa un 12% del seu programa de recompra d'accions

CaixaBank executa un 12% del seu programa de recompra d'accions

L'objectiu d'aquest moviment, iniciat fa dues setmanes, és assolir una xifra de 500 milions d'euros

Exterior d'una oficina de CaixaBank | Cedida
Exterior d'una oficina de CaixaBank | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
29 de Setembre de 2023
Act. 27 d'Octubre de 2023

CaixaBank ha donat a conèixer que ja ha executat un 11,8% del seu programa de recompra d’accions, segons la documentació que l’entitat ha enviat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Amb aquest moviment, CaixaBank té la previsió d’assolir una xifra de 500 milions d’euros. Durant el període del programa, el banc ha invertit 59,4 milions d’euros per adquirir 16,2 milions d’accions pròpies, a un preu de 3,65 euros per títol. Els recursos obtinguts es destinaran a la reducció del capítol social, mitjançant l’amortització de les accions adquirides. El programa té una durada de dotze mesos i CaixaBank s’ha reservat el dret a finalitzar el mateix si, abans, s’arriba a l’objectiu. Les compres s’estan desenvolupant al Sistema d’Interconnexió Borsari, DXE Europe, Turquoise Europe i Aquis Exchange. 

 

En un altre ordre, fa unes setmanes, el banc va anunciar que, durant els primers sis mesos de l’any, ha mobilitzat un total de 1.700 milions d’euros en crèdits a hotels i allotjaments turístics. Aquesta xifra s’ha destinat, principalment a la compra d’actius, reformes d’instal·lacions, projectes d’innovació i accions de posicionament. Entre els mesos de gener i juny s’han dut a terme 1.300 operacions repartides per Catalunya, les Illes Balears, la Comunidad de Madrid, Canàries i Andalusia. La divisió turística de CaixaBank compta amb una xarxa de 12.000 clients i una cartera de crèdits de 8.400 milions d’euros. En l'àmbit tècnic, el departament és gestionat per un equip de 30 professionals especialitzats en el mercat hoteler i la col·laboració dels més de 2.200 gestors d’assessorament empresarial.

En paral·lel, el món turístic també forma part del pla estratègic 2022-2024, on CaixaBank mobilitza 64.000 milions per facilitar la transició sostenible de les empreses i el conjunt de la societat. En clau de resultats, CaixaBank ha tancat el primer semestre de l’any amb un benefici de 2.137 milions d’euros, una xifra que representa un increment d’un 35,8% en comparació amb el mateix període del 2022. Tal com recullen les dades enviades a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, els ingressos de l’activitat bancària s’han disparat un 31,3% fins als 7.110 milions. En l’àmbit de les comissions, CaixaBank ha reduït la recaptació (-4,2%) amb 1.846 milions, principalment per la davallada de les comissions bancàries.