El propietari de Calvin Klein i Tommy Hilfiger cau un 24% a borsa després d'avançar pèrdues

La firma PVH preveu caigudes d'entre un 6% i un 7% als ingressos del 2024 després de presentar 663,6 milions d'euros en beneficis el passat exercici

Calvin Klein és una de les marques més consolidades al món de la moda | EP Calvin Klein és una de les marques més consolidades al món de la moda | EP

Terratrèmol a les oficines de Calvin Klein i Tommy Hilfiger. Phillips-Van Heusen (PVH), l'empresa propietària d'aquestes dues marques, ha caigut fins a un 24,5% a la Borsa de Nova York després de preveure un descens d'entre el 6% i el 7% als ingressos del present exercici. Des de principi d'any, el retrocés acumulat és ja de més del 10%. El preu de cada acció ha passat de costar 139,73 dòlars a 108,68 dòlars en només unes hores, tot i la bona salut financera de la companyia.

Fa només unes setmanes, PVH va presentar els seus comptes del 2023 amb un excel·lent resultat: un benefici net de 663,6 milions de dòlars (616 milions d'euros), triplicant els guanys de l'any anterior, mentre que els seus ingressos van sumar 9.218 milions de dòlars (8.560 milions d'euros), un 2,1% més. Tanmateix, les vendes netes del grup van sumar 8.752 milions de dòlars (8.127 milions d'euros), un 2,4% més, incloent-hi un creixement del 4% de les vendes de Tommy Hilfiger i del 3% de Calvin Klein. A més, el quart trimestre, PVH va obtenir un benefici net de 271,8 milions de dòlars (252 milions d'euros), un 96% més.

Tot i les previsions pel present exercici, PVH va reportar un benefici net de 663,6 milions de dòlars i un creixement del 4% i 3% a les vendes de Tommy Hilfiger i Calvin Klein

Aquests bons resultats, però, sembla que no tindran continuïtat a l'exercici del 2024. Precisament, les previsions de la mateixa multinacional han estat els motius de la forta caiguda borsària. Des de PVH preveuen un "entorn macroeconòmic més complicat", que frenarà entre un 6% i un 7% els ingressos en comparació amb el 2023. Aquest pronòstic inclou una reducció del 2% resultant de la venda del negoci de la marca Heritage Brands, efectuada el passat novembre i que va computar als beneficis de l'any anterior. D'altra banda, està previst que el marge operatiu estable es mantingui en comparació al 10,1% del 2023.

Europa, l'origen del retrocés

Tot i aquestes dades, PVH sí que contempla un creixement als continents d'Àsia i Amèrica del Nord, on desenvoluparà un pla estratègic. A Europa, en canvi, parlen d'un panorama "més desafiant" i l'enfocament serà el de la qualitat de les vendes per enfortir la seva posició de lideratge al mercat. Cal dir que la junta directiva de la companyia ha aprovat un augment de 2.000 milions de dòlars (1.857 milions d'euros) al programa de recompra d'accions i n'ha estès la vigència fins al juliol del 2028, després de recomprar 5,7 milions d'accions ordinàries per 550 milions de dòlars (511 milions d'euros) durant l'exercici de 2023.

Més informació
Nuar, la nova marca de roba de moda conscient que reaprofita residus tèxtils
La marca de roba catalana dissenyada per viatjar que fa la volta al món
Avui et destaquem
El més llegit