Nou episodi de l’accident a la mina de Súria. Comissions Obreres assegura haver detectat “dèficits greus” a les instal·lacions d’ICL Iberia al Bages, especialment en l’organització del treball i en la comunicació entre els treballadors i treballadores. Aquesta és una de les conclusions de l'informe que el sindicat ha elaborat sobre l'accident mortal del passat 9 de març, on van perdre la vida tres persones.
En aquest sentit, CCOO ha negat que el succés fos "inevitable", com defensa l'empresa, i ha alertat que si no es duen a terme una sèrie de mesures correctores, els "factors de risc hi continuen sent". Així mateix, el sindicat ha demanat la readmissió "immediata" del vigilant del torn en què hi va haver l'accident, que va ser suspès de sou i feina setmanes després del succés, i el considera un "cap de turc".
L’accident es va produir a 900 metres de profunditat, després d’un despreniment en una galeria d’ICL. Fins al lloc dels fets s’hi van desplaçar els Mossos d’Esquadra i els serveis d’emergències. En els darrers deu anys, la comarca del Bages ha registrat altres accidents mortals en treballs d’extracció. El 2013 van morir tres treballadors, dos anys més tard, un accident mortal a Balsareny i dos treballadors en la mateixa població l’any 2020. A Súria, els joves de 28, 29 i 31 anys van quedar sepultats per una roca d’1,9 tones.
Per la seva banda, des de l’accident, ICL ha anunciat que treballa en noves mesures per reduir al màxim el risc d’aquesta tipologia d’accidents. “Hem d’implementar la tecnologia per reduir l’exposició de les persones”, descriu Patricio Chacana. En aquest sentit, l’executiu adverteix que la presència de sistemes d’explotació alternatius “està condicionada pel fet que la nostra mina no és plana”.