Cap empresa es presenta per liderar el Centre d'Automoció de Martorell

El Govern admet que és una "mala notícia" i es planteja una gestió pública entre Treball i Educació o una nova licitació

Un alumne del Centre de Formació Professional d'Automoció de Martorell treballant al taller | ACN Un alumne del Centre de Formació Professional d'Automoció de Martorell treballant al taller | ACN

Cap empresa o entitat ha presentat una proposta per liderar el Centre d'Automoció de Martorell, un projecte encallat durant anys que ara ha topat amb un nou obstacle. El Govern ha admès que és una "mala notícia pel sector que cap empresa hagi decidit presentar la seva proposta en aquest projecte tant rellevant". A més, l'executiu ha convocat una reunió urgent entre Presidència, Vicepresidència i Economia, Educació i Empresa per tractar la qüestió. Sobre la taula, l'opció d'apostar per una "gestió pública conjunta amb el departament d'Educació i Treball" o impulsar "novament una licitació de la gestió".

Més info: El Centre de Formació Professional d'Automoció de Martorell obrirà després de sis anys

La situació actual, després del fracàs de la licitació, s'elevarà als "espais de diàleg i concertació" amb el sector en què es va acordar el model de gestió i el futur del centre en el marc del desplegament de les lleis de formació professional a Catalunya. La licitació es va aprovar el 31 de juliol per a gestionar i explotar el Centre de Formació Professional d'Automoció de Martorell, i l'havia d'adjudicar el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, el SOC, que és, de fet, el titular del centre.

La decisió es va prendre després de discrepàncies entre l'administració, conflictes jurídics i "manca de consens", i d'acord amb els "agents econòmics i socials més representatius", com les patronals i els sindicats. El Govern assegura que el seu objectiu era "consolidar la competitivitat del sector de l'automoció i de les empreses, millorant la seva productivitat i ajudant a la creació de llocs de treball i a la qualificació i requalificació contínua de les persones".

Controvèrsies jurídiques

A més, es pretenia "desencallar un projecte molt important" que "s'havia vist afectat per diverses controvèrsies jurídiques i mancat del consens suficient per ser impulsat". Segons va assegurar el mes de maig el conseller d'Afers Socials i Treball, Chakir el Homrani, el centre de Martorell aspirava a acollir fins a 1.500 estudiants diaris a partir de l'any vinent, quan havia d'entrar en ple funcionament.

Ara, el recinte, que només ofereix cursos del SOC per a aturats, es pot veure immers en un nou retard. L'any 2009, l'Ajuntament de Martorell va cedir gratuïtament els terrenys, havia amenaçat amb reclamar-los de nou si no es donava al centre l'ús que inicialment s'havia previst.

Quatre anys després de la seva inauguració, el centre només acull una cinquantena d'alumnes, quan la capacitat és per a gairebé 14.000. El centre va tenir un cost de 13 milions d'euros, té una superfície d’uns 10.000 metres quadrats que inclouen una gran nau industrial, 39 aules i diversos laboratoris.

Més informació
Martorell estrena el Centre de Formació Professional d'Automoció
Avui et destaquem
El més llegit