Chery i Ebro tanquen l'acord que reactivarà l'antiga fàbrica de Nissan

Gairebé tres anys després del tancament de les instal·lacions de la japonesa a Catalunya, els primers elèctrics es començaran a fabricar a finals d’aquest 2024

La planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona | EP La planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona | EP

Acord entre la xinesa Chery i la catalana Ebro EV-Motors per reactivar l'antiga fàbrica de Nissan gairebé tres anys després del tancament de les instal·lacions de la japonesa a Catalunya. Les dues empreses han anunciat la creació d'una joint venture amb participació majoritària d'Ebro per fabricar vehicles Omoda i Ebro a la Zona Franca. 

El pacte s'ha donat a conèixer després de mesos d'intenses negociacions i diversos viatges a la Xina per part de les autoritats i de l'empresa, i se segellarà oficialment divendres en un acte a la Zona Franca. La previsió és que els primers cotxes es comencin a fabricar a finals d’any.

Les dues empreses han anunciat la creació d'una joint venture amb participació majoritària d'Ebro per fabricar vehicles Omoda i Ebro a la Zona Franca

EBRO és la primera marca que aconsegueix signar un acord amb un fabricant xinès per a la fabricació de vehicles a l’Estat espanyol. L'acord permetrà la reindustrialització de la planta de Zona Franca de Barcelona, propietat d'EV MOTORS, amb la fabricació del primer model de la marca EBRO en el quart trimestre d'aquest mateix any. Aquest any també es preveu que comenci la producció de vehicles xinesos d’Omoda.

L’acord s’ha concretat aquesta setmana a Wuhu en negociacions amb el CEO d’Ebro, Pedro Calef, i el vicepresident executiu de Chery, Guibing Zhang. Tot i que per ara no s’han donat xifres, algunes previsions apuntaven que Chery podria fabricar 50.000 vehicles l’any de la seva marca Omoda a Catalunya.

Algunes previsions apuntaven que Chery podria fabricar 50.000 vehicles l’any de la seva marca Omoda a Catalunya

L’acord arriba després que, a principis de març, s’anunciessin canvis en l'estructura del Hub Tech Factory, l'empresa que està reindustrialitzant l'antiga Nissan conjuntament amb Silence. EV Motors va assumir el 100% de les accions després d'adquirir el 40% que tenia l'empresa QEV. L'operació es va tancar amb un pagament de 12 milions d'euros supeditat a l'èxit del projecte. De moment, el traspàs es va fer per un total simbòlic d'1 euro. Si ve QEV ha venut les accions, continuarà vinculat al projecte com a fabricant per contracte.

La mateixa QEV apuntava en el comunicat on detallava la venda de les accions que aquest moviment facilitaria "la possible entrada al projecte del fabricant xinès".

Posteriorment, veus com el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, asseguraven que la negociació "acabaria ràpid i acabaria bé". Ha passat més d’un mes, però finalment l’operació s’ha segellat i es firmarà aquest divendres a Barcelona.

D’altra banda, el fabricant de motos elèctriques Silence gestiona una petita part de la parcel·la de la Zona Franca i dona feina a 100 treballadors, però ara mateix ha presentat un ERTO per un problema d'estoc.

 

 

Més informació
Principi d'acord entre el hub que ha de substituir Nissan i els sindicats per a 600 contractes
Ebro preveu fabricar 50.000 unitats a l'antiga fàbrica de Nissan
El procés de reindustrialització de l’antiga planta de Nissan culmina amb èxit
Avui et destaquem
El més llegit