Comsa es ven la filial ferroviària

L'empresa pública francesa SNCF adquireix el 100% de l'operador privat de transport de mercaderies amb tren de la constructora catalana

La constructora Comsa es ven la filial ferroviària La constructora Comsa es ven la filial ferroviària

L'SNCF, la companyia ferroviària pública francesa, s'ha fet amb el 100% de l'operador privat de transport de mercaderies amb tren Comsa Rail després de comprar el 75% del capital social d'aquesta empresa que encara no tenia, segons han informat ambdues empreses.

Comsa Rail, fins ara controlat per la constructora del mateix nom, és un dels operadors privats de mercaderies ferroviàries que es van constituir a Espanya després de l'obertura d'aquest mercat a la competència el 2005.

En l'actualitat, la companyia registra una facturació anual de 32 milions d'euros, després de posar en circulació uns 19.200 trens a l'any, i empra a unes 200 persones. A més, realitza trànsits ferroviaris transfronterers amb Portugal amb el seu soci Takargo.

En un comunicat, l'operadora francesa emmarca aquesta operació en la seva "confiança" en el potencial de desenvolupament del transport ferroviari de càrrega al mercat ibèric i en la seva estratègia de posicionar-se en els principals eixos europeus de transport de mercaderies.

Del seu costat, per Comsa, la venda se circumscriu en el procés de reestructuració i reducció de deute que el grup controlat per la família Miarnau realitza en els últims anys amb la finalitat de garantir la viabilitat del negoci i concentrar-ho en el seu tradicional negoci d'infraestructures i enginyeria.

El tancament de la transacció, que SNCF ha realitzat a través de la seva filial SNCF Logistic, ha quedat supeditat a l'obtenció de l'aprovació de les autoritats de competència.

Canvi de marca, no de negoci

La firma gal·la ha assegurat que el canvi en l'accionariat suposarà la modificació de la denominació de Comsa Rail, de manera que adaptarà la marca del seu negoci europeu Captrain. Per contra, no suposarà canvis ni en l'estratègia ni en el model de negoci de la companyia, que a més mantindrà l'actual equip directiu.

"A Comsa estem orgullosos d'haver constituït i contribuït al creixement de la primera companyia ferroviària privada a Espanya, i estem segurs que el nou accionista continuarà amb el seu desenvolupament", va assegurar en un comunicat el president de Comsa, Jorge Miarnau.

Comsa Rail, amb la resta d'operadors privats de transport de mercaderia constituïts a Espanya en l'última dècada copen actualment al voltant del 33% d'aquest mercat a Espanya, mentre que Renfe Mercaderies segueix acaparant el 67% restant, segons dades d'Adif de tancament del passat mes de maig.

No obstant això, es tracta d'un mercat escarit, atès que el tren amb prou feines té una quota de mercat del 5% en transport de càrrega a Espanya.

Entre la resta d'operadors privats de mercaderies ferroviàries que circulen a Espanya figuren Transfesa, en aquest cas controlada per l'operadora pública alemanya DB, Acciona Rail Services, Continental Rail (ACS), Ferrovial Railway, Logitren Ferroviària, Low Cost Rail, Tracció Rail, i Transitia Rail.

Més informació
Grup Peralada encarrega a Comsa la seva nova bodega
Comsa torna a créixer pel negoci exterior
Comsa ven la seva part d’Aigües de Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit