El gran consum preveu créixer en 2022

La patronal Aecoc recull les estimacions de negoci d'un sector que es mostra optimista de cara al proper exercici

El gran consum espera créixer impulsat per la venda en línia i el trasllat de l'activitat al domicili | iStock El gran consum espera créixer impulsat per la venda en línia i el trasllat de l'activitat al domicili | iStock

El 69% de les empreses de distribució de productes de gran consum preveu créixer durant l'any 2022. Segons el baròmetre sectorial de la patronal del sector Aecoc, més de la meitat de les empreses del ram esperen un increment en la xifra de negoci superior al 4%, mentre que un 19% preveu creixements més moderats, d'entre l'1 i el 3%.

Entre les empreses restants, segons la informació publicada per l'associació empresarial, la gran majoria projecta resultats similars als d'enguany, mentre que només un 6% preveu una caiguda en la seva facturació. Pel que fa a la campanya de Nadal, l'opinió està més dividida: el 57% de les empreses consideren que els resultats milloraran els de 2020, mentre que el 43% restant no esperen un increment rellevant de vendes.

Quant als fabricants d'aquest tipus de productes, fins al 87% espera per al 2022 xifres de negoci superiors a les d'aquest any – amb més d'un 56% projectant increments superiors al 4% en facturació. Només un 5% espera decréixer, mentre que el 8% restant projecta mantenir-se en els números registrats durant 2021.

Les vendes en línia i el consum dins el domicili són els principals motors dels bons resultats del sector. Tres quartes parts de les empreses estudiades per Aecoc considera que prop d'un 5% de les seves vendes procedeixen del trasllat del consum de l'exterior a dins la llar. El comerç electrònic en gran consum, segons les mateixes empreses, continuaria el seu creixement sostingut durant l'exercici 2022.

Més informació
Aecoc: assemblea a la búlgara
L'AECOC porta el seu congrés a Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit