Damm millora les vendes i els beneficis el 2019

La companyia de begudes, logística, restauració i alimentació impulsa la internacionalització amb l'entrada a 12 mercats nous

Un 'pack' de latas de Estrella Damm sin plástico, con cartón biodegradable | Europa Press Un 'pack' de latas de Estrella Damm sin plástico, con cartón biodegradable | Europa Press

Damm ha facturat 1.385 milions d'euros el 2019, un 10% més que l'any anterior, mentre que el benefici net s'ha situat en 120 milions (un 7% més). Quant al resultat brut d'explotació (Ebitda) ha estat de 247 milions, la qual cosa suposa un augment del 25%.

Present en els sectors de begudes, logística, restauració (Rodilla, Hamburguesa Nostra) i alimentació (Ebro Foods), sotmetrà a aprovació els resultats a la junta d'accionistes del 29 de setembre, segons un comunicat de la companyia. L'empresa atribueix els resultats a la innovació i potenciació de les marques, a l'augment de la capacitat i de l'eficiència productiva, a la internacionalització i a l'evolució positiva als mercats on opera -les vendes van créixer en tots els canals i mercats-.

Impuls a la internacionalització

El passat exercici va estar marcat per l'expansió internacional amb l'entrada a 12 mercats nous; i quant a l'evolució de les vendes internacionals en els últims anys (és present a més de 120 països), han passat de representar un 1,5% el 2008 a superar el 25%.

Més info: Damm produirà la cervesa Carlsberg a El Prat del Llobregat

Damm va realitzar inversions industrials superiors als 100 milions, entre els quals destaquen sis milions per a accions de millora mediambiental i vuit per a R+D+i i transformació digital; i el nombre total d'empleats va passar de 4.574 el 2018 a 4.900 al tancament del 2019 (un 7% més).

El president executiu, Demetrio Carceller Arce, ha destacat l'esforç en seguir creixent de forma sostenible i internacionalment, la consolidació de la seva xarxa de distribució, l'esforç inversor per augmentar la capacitat de producció i la millora de l'eficiència en tota la cadena de subministrament.

L'efecte coronavirus

L'arribada del coronavirus ha afectat l'activitat des del març i va suposar el tancament total del canal d'hostaleria, encara que Damm espera "recuperar l'activitat en els propers mesos". "Els últims mesos hem fet un esforç molt notable per adaptar-nos a la situació, oferint tots els nostres recursos durant la crisi sanitària per disminuir els efectes del virus, i recolzant l'hostaleria de manera decidida en aquestes últimes setmanes d'arrencada", ha afegit Carceller Arce. També ha explicat que les seves fàbriques han estat sempre operatives i han garantit el subministrament continu, i que l'esforç en tecnologia "ha permès afrontar la situació amb totes les garanties de seguretat".

Damm ha destacat entre les seves mesures mediambientals els primers packs de llaunes d'Estrella Damm sense plàstic (embalatge amb cartró 100% biodegradable). A més, la companyia s'ha adherit al Pacte Mundial de l'ONU, alineant-se amb els principis universals en drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció, així com l'adopció de mesures en suport dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Més informació
L'aposta per la gastronomia eleva un 8,7% la facturació de Damm
Damm presenta un ERTO a la seva planta del Prat
Avui et destaquem
El més llegit