El Grup Dia ha venut el negoci de perfumeries Clarel al grup colombià Trinity, segons han informat en un comunicat conjunt. El preu d'aquesta operació l'han xifrat en un màxim de 42,2 milions d'euros: un mínim d'11,5 milions d'euros pagadors el 2024, un potencial màxim addicional de 15 milions d'euros el 2029 i un deute a cobrar de 18,7 milions d'euros (15,7 milions nets de caixa) a pagar de forma escalonada (4,2 milions el 2024, 12,3 el 2027 i 2,2 el 2029). Aquesta xifra, però, "pot variar en funció de determinats paràmetres", han subratllat les dues empreses. La transacció està pendent de rebre el vistiplau de les autoritats de competència i s'espera que pugui culminar el primer semestre de 2024.
L'acord entre els dos grups inclou l'adquisició del miler de botigues repartides per tot l'Estat i tres centres de distribució, a més d'altres actius. La firma de supermercats emmarca aquesta operació en l'estratègia de centrar el negoci en la distribució alimentària de proximitat. “La proximitat és l‟essència de Dia i la nostra gran palanca d‟èxit. En aquesta nova etapa de consolidació del creixement, volem posar el nostre focus en allò que sabem fer millor: la distribució alimentària de proximitat”, ha destacat el conseller delegat de Dia, Martín Tolcachir.
El comprador es fa amb unes 1.000 botigues de Clarel a escala nacional, tres centres de distribució i altres actius
Grup Trinity, amb seu a Colòmbia, compta amb negocis en logística, siderúrgia, turisme, restauració o mineria. Opera a quatre països -Colòmbia, Espanya, Costa Rica i Canadà- i ingressa uns 700 milions d'euros anuals, amb 12.500 empleats. La compra “marca l'ingrés de Grup Trinity al retail espanyol, i ho fem a través d'una empresa líder al seu segment”, ha assenyalat el president de Trinity, Omar González.