• Empresa
  • Ebro EV Motors augmenta un 800% els ingressos al primer semestre, però té pèrdues de 18 milions

Ebro EV Motors augmenta un 800% els ingressos al primer semestre, però té pèrdues de 18 milions

L'empresa que va substituir Nissan a la Zona Franca espera arribar a la rendibilitat a curt termini i tancar 2025 amb un ebitda positiu

Imatges de l'Ebro 400, el nou model presentat per l'empresa que fabrica a la Zona Franca de Barcelona | Aina Martí / ACN
Imatges de l'Ebro 400, el nou model presentat per l'empresa que fabrica a la Zona Franca de Barcelona | Aina Martí / ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
08 d'Octubre de 2025 - 10:16

Ebro EV Motors, la companyia automobilística que va substituir Nissan a la Zona Franca, ha accelerat els ingressos obtinguts el primer semestre de l’any amb un augment del 800%, fins als 105 milions. La xifra contrasta amb la facturació de l'any passat, que va ser d’11,4 milions en el mateix període. La companyia, que va debutar al mercat BME Growth ara fa un any, ha tancat el balanç dels sis primers mesos de l’any amb unes pèrdues de divuit milions, un 70% més que el primer semestre del 2024, a causa del palanquejament operatiu del negoci.

 

“El primer semestre del 2025 ha sigut un període d’acceleració i aprenentatge en el qual hem aconseguit avenços clau en la nostra estratègia d’expansió”, ha afirmat el president d’Ebro EV Motors, Rafael Ruiz, que ha assegurat que estan “compromesos” a assolir la “rendibilitat a curt termini”. L'empresa té la previsió d'assolir un ebitda positiu a finals d'any, mentre que a finals de juny, l'entitat tenia més de 1.300 empleats, dels quals 900 formen part de l’acord de reindustrialització tancat amb les administracions i els sindicats.

En el primer semestre, Ebro ha llançat el model híbrid s800 i n'ha iniciat la producció, així com la de l’s700 i l’s400. La companyia també va arribar a un acord amb Goodman per ampliar la capacitat logística i productiva en 57.000 metres quadrats. Ebro EV Motors ha destacat en un comunicat el “bon comportament comercial” que està experimentant, amb 9.029 unitats venudes fins al setembre i un creixement sostingut de l’apertura de concessionaris, arribant als 68 punts de venda.

 

De fet, la companyia ha accelerat les vendes especialment en els últims tres mesos, ja que entre juliol i setembre han venut el mateix nombre de vehicles que en els sis mesos anteriors. El full de ruta de l’automobilística preveu arribar a les 13.500 vendes aquest any, amb uns ingressos totals de 333 milions d’euros i un ebitda positiu amb un marge d’entre l’1 i el 3%.

La quota de mercat en el segment de cotxes amb passatgers de l’empresa se situa en un 0,82% i del 2,52% en el segment del SUV híbrid endollable. En aquest sentit, l’empresa assegura que l’increment dels ingressos s’explica principalment per “l’èxit en la comercialització dels nous vehicles sostenibles”.