
La startupEdit.org, que ofereix disseny gràfic fàcil a les empreses, ha tancat una ronda de finançament de 250.000 euros. Amb aquests diners, la companyia preveu internacionalitzar-se a cinc països, a més de crear nou contingut gràfic i invertir-ne una part en tecnologia. En concret, vol contractar professionals natius al Brasil, Itàlia, França, Alemanya i Rússia, per tal que elaborin continguts en la llengua pròpia i adaptats a les necessitats i tendències de cada zona. Actualment, els dissenys i serveis que ofereixen estan disponibles en castellà -per a les companyies espanyoles i de l'Amèrica Llatina- i en anglès -per mitjà del qual arriben a la resta del món, especialment als Estats Units-.
Edit.org va guanyar el campus Seedrocket 2020, que li ha permès captar els diners de business angels de l'entorn de l'acceleradora Seedrocket i dels mateixos fundadors. L'empresa emergent es va crear el 2017 a mans de Daniel Rodríguez, el CEO; Ernesto Carballido, director de disseny; i Albert Argilés, director de màrqueting.
El model de negoci es basa en un editor online gratuït amb funcionalitats i continguts prèmium, de pagament. Edit.org ofereix des de continguts per promocionar esdeveniments concrets, com el Black Friday, Halloween o Nadal, fins a dissenys de menús de restaurants, flyers, diplomes o miniatures de YouTube.
La ronda de finançament arriba en plena segona onada de coronavirus. La primera onada de la pandèmia els va agafar quan negociaven precisament tancar la primera ronda i, segons explica l'empresa a través d'un comunicat, "el mercat de finançament es va paralitzar totalment". Tot i no aconseguir els diners, Edit.org ha crescut un 300% durant el confinament i els mesos següents, ja que han notat un augment de la demanda de continguts digitals.
Després de participar a programes de preincubació i incubació a Barcelona Activa, l'empresa compta amb clients de pagament de més de 70 països i centenars de milers d'usuaris arreu del món.