El Xavier Martínez, un jove apassionat dels videojocs, va detectar una necessitat al sector: no existia un entrenament que permetés als jugadors millorar les seves habilitats més enllà de passar hores jugant. Per això, Martínez va aprofitar el seu treball final de grau per donar resposta a aquesta mancança. Juntament amb els cofundadors, el catedràtic Joan Soler i Ferran Llobet, de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport de la Universitat de Barcelona, van crear United Games.
"De la mateixa manera que un jugador de futbol entrena per perfeccionar el xut, el passe o el remat de cap, un jugador de videojocs hauria de treballar habilitats com l’esquiva, la punteria o la coordinació amb el ratolí i el teclat, entre d’altres", explica Martínez a VIA Empresa, qui l’any 2020, amb el suport de Barcelona Activa, va cofundar United Games, "una plataforma amb la qual volem revolucionar l’entrenament en el sector dels videojocs, començant per League of Legends".
Martínez: "United Games és una plataforma amb la qual volem revolucionar l’entrenament en el sector dels videojocs, començant per League of Legends"
L’empresa emergent catalana va llençar el 2023 el seu primer servei, que ofereix una metodologia d’entrenament adaptada a les necessitats dels jugadors, basada a detectar les habilitats específiques de cada videojoc i treballar-les de manera més complexa. D’aquesta manera, els jugadors experimenten una millora del rendiment en les habilitats treballades. Actualment, compten amb 95.000 usuaris a Europa, Corea, Taiwan, Amèrica del Nord i Amèrica del Sud, i les subscripcions oscil·len entre 3 i 5 euros al mes.
Objectiu: consolidar-se en l’entrenament de 'League of Legends'
L’equip de vuit persones, que de moment no vol facilitar xifres de facturació, ha pogut impulsar el projecte gràcies a una primera ronda de 150.000 euros i una segona ronda de 500.000 euros a finals del 2022. A començaments del 2025 han aconseguit una nova injecció de 100.000 euros.
Amb un futur prometedor, el CEO i cofundador aspira a “arribar al màxim mercat possible. El producte està en una etapa de maduració i el negoci està prou validat per a poder escalar-lo”. L’objectiu, segons Martíez, és créixer tant en nombre d’usuaris com, posteriorment, de clients. I afegeix que, juntament amb Soler i Llobet, volen consolidar-se en l’entrenament de League of Legends i, si tot va bé, ampliar el projecte a altres videojocs. “Encara tenim molta feina a fer en League of Legends”, conclou.