• Empresa
  • Els dies del calendari per vendre més

Els dies del calendari per vendre més

Luiggi Sarrias ha creat el concepte i la teoria del 'dayketing', una tècnica que combina les dates i el màrqueting

    Luiggi Sarrias, expert en 'dayketing'
    Luiggi Sarrias, expert en 'dayketing'
    Anna Mira
    26 d'Abril de 2013
    Act. 28 d'Abril de 2013
    Fanàtic per la importància del que se celebra o es commemora cada dia de l'any, el 2007 el publicista santcugatenc Luiggi Sarrias va inventar-se un nou concepte: el dayketing. Es tracta d'una paraula que prové de la suma de dia en anglès (day) i marketing. Segons el seu creador, consisteix a aprofitar allò que passa o se celebra en un dia en concret del calendari com a eina de màrqueting per a les empreses amb l'objectiu de vendre més, però també d'impactar a la societat.

    La paraula 'dayketing'
    Algunes empreses ja fa temps que treballen amb aquest tipus de màrqueting, però el mèrit de Sarrias recau en el fet que ell ha creat el concepte, la teoria i les proves de la seva eficàcia. Prova d'això ha estat l'expansió del concepte a les empreses i agències de publicitat. Sarrias explica que l'any 2006, si es buscava a Internet la paraula dayketing la resposta dels cercadors era "ha volgut dir marketing".

    Avui en dia existeixen uns 20.000 enllaços que contenen aquesta paraula. "No només es tracta que les empreses guanyin clients, sinó de crear anuncis no convencionals perquè els consumidors recordin de la marca", diu Sarrias i posa l'exemple d'una empresa que el dia 18 d'abril, quan va fer 75 anys que es va publicar la primera tirada de Superman, posi al carrer un cartell que digui "Avui Súper preus" i una imatge de Superman, "és una manera de generar impacte i segurament el consumidor recordarà la marca".

    Per fer un bon ús del dayketing, cada empresa ha de buscar els dies que s'adeqüen més a la filosofia de l'empresa per utilitzar-los i treure'n algun benefici. Segons Sarrias, cada dia hi ha més de 150 coses que poden passar i que es poden aprofitar per vendre més.

    A diari
    "Amb la crisi i el boom de les xarxes socials, les empreses s'han de comunicar diàriament amb els consumidors per no vendre menys", explica el publicista. Així, segons el seu creador, l'èxit del dayketing es basa en la notorietat, l'impacte, la repercussió, l'exclusivitat o l'empatia per la marca i el tipus de suport escollit.