L'empresa francesa Le Fourgon, especialitzada en la distribució a domicili i a oficines de begudes i productes amb envasos retornables, ha anunciat la compra de la startup catalana Re-Pot Market, una botiga d'alimentació en línia amb la mateixa filosofia. L'operació, de la qual no s'han fet públics els detalls econòmics, suposa el primer pas de la internacionalització de Le Fourgon, que pretén replicar el moviment l'any vinent a València i Madrid.
Fundada el 2020 per Alejandro Roset i Javier Maella, Re-Pot Market va néixer com una distribuïdora a granel de productes alimentaris de proveïdors de proximitat, els quals es reparteixen a través de recipients de vidre. Des de la seva posada en marxa, la companyia ja ha estalviat l'ús de més de 413.997 ampolles de plàstic, i l'objectiu de Le Fourgon és que, amb l'adquisició, s'arribi al milió d'unitats en un any. “Estem orgullosos d'haver aplanat el camí a Barcelona i feliços d'iniciar aquest nou capítol juntament amb Le Fourgon”, ha assegurat Roset, que confia que “amb més mitjans i recursos podrem continuar impulsant l'economia circular i reduir l'impacte del plàstic”.
Per la seva banda, el cofundador i CEO de Le Fourgon, Charles Christory, ha afirmat que "Barcelona és només l'inici" del seu salt a Europa, que assoleixen després de "l'èxit a França", on l'empresa ja ha reutilitzat més de 50 milions d'ampolles i envasos i té 100.000 clients. L'aterratge a Barcelona es durà a terme amb una nova marca, La Furgo, la pàgina web de la qual començarà a operar el mes de maig. Amb aquest moviment, la firma francesa espera generar una vintena de nous llocs de treball a la ciutat comtal.