Re-pot, el supermercat sostenible

Amb l'economia circular per bandera la startup ja treballa amb una gamma d'uns 300 productes

Part de l'equip de Re-pot Market | Cedida Part de l'equip de Re-pot Market | Cedida

La sostenibilitat ja forma part de la cadena de valors de moltíssimes empreses. De fet, no són només les companyies les que intenten fer el canvi sinó que la societat també decideix apostar per tenir cura del medi ambient. Amb tot això i a causa de les noves normatives europees ja hi ha moltes empreses que han decidit eliminar els plàstics dels seus envasos. Tot i això, encara hi ha moltes companyies, sobretot els supermercats que no han eliminat del tot aquest element de la cadena de producció. D'aquesta necessitat de crear supermercats més sostenibles neix Re-pot Market, una botiga d'alimentació en línia que no utilitza envasos plàstics.

"És molt exagerada la quantitat de plàstics dels supermercats convencionals", explica Alejandro Roset, cofundador de la companyia. Ell, juntament amb el seu soci Javier Maella, han descobert la necessitat d'iniciar un mercat de residu zero en el marc de l'alimentació i els productes de neteja, dos dels àmbits on més plàstics es fan servir. Des de fa poc més d'un any treballen amb la idea de distribuir productes a granel, amb envasos de vidre, completament reutilitzables. Tal com descriu Roset: "Ens volem dedicar a millorar el tancament de l'economia circular".

Re-pot Market funciona com a distribuïdor de productes. Tot i que els productes són de la seva pròpia marquen, no els fabriquen des de la mateixa seu, sinó que contacten amb proveïdors de proximitat i compren en grans quantitats els productes que necessiten: "Intentem tenir certs criteris amb els proveïdors i les bases són la sostenibilitat d'ells mateixos i la proximitat dels seus productes", descriu Roset. Així doncs, la companyia obté un catàleg de productes fets de manera sostenible i, per normes generals, de quilòmetre zero. "Ara mateix estem treballant amb una vintena de proveïdors", afegeix l'emprenedor.

Roset: "Ara mateix estem treballant amb una vintena de proveïdors"

Però, quin funcionament intern té aquest supermercat innovador? Re-pot, té una gamma de productes alimentaris i de neteja. "Oferim més de dos centenars de productes i a finals d'any ja arribarem als 300", respon el cofundador. En aquest sentit, el supermercat en línia busca oferir aquells productes que tenen major percentatge de compra: "Vam decidir que la compra en línia era el més adient per tal d'aconseguir el màxim de sostenibilitat possible", diu Roset.

Fiances i economia circular

Per tal d'aconseguir fer factible la continuïtat del projecte i la seguretat de l'economia circular, el supermercat virtual aplica fiances als envasos dels productes. D'aquesta manera, un cop s'acaben els productes, la recollida de l'envàs és gratis i en arribar aquest recipient al lloc de neteja es retornen els diners als clients: "Tenim recollida i enviaments gratuïts i ens encarreguem personalment de rectificar els envasos perquè puguin seguir fent-se servir", diu el cofundador del supermercat.

Roset: "Tenim un projecte innovador i encara ens queda tot un món per descobrir"

Pel que fa a la recollida dels envasos, la companyia també utilitza vehicles de zero emissions, ja que el missatge del supermercat "no es pot perdre en cap moment", segons explica Roset. Seguint aquesta mateixa línia, Re-pot es converteix en un dels primers supermercats amb una filosofia d'economia circular tan marcada, el que provoca que no tinguin gaire competència: "Tenim un projecte innovador i encara ens queda tot un món per descobrir", explica el cofundador de la companyia.

Repartiment per a empreses

Amb el seu equip de mitja dotzena de persones, Re-pot Market també ha obert un espai especialitzat per empreses. En aquest apartat de la botiga en línia, les companyies poden pagar una fiança mensual per rebre els productes a l'oficina: "Volem assemblar-nos a l'Aquaservice de les pimes", recorda Roset. D'aquesta manera, reparteixen els productes i els recullen de la mateixa manera que ho fan amb els particulars: "Creiem que es pot convertir en un servei recurrent per a les pimes", afegeix el cofundador.

Re-pot Merket només opera dins de l'àrea metropolitana, però les esperances de créixer sempre hi són, sobretot en un projecte on té per bandera la sostenibilitat en un món on cada vegada pren més força aquesta paraula. Els productes de proximitat i la idea de reutilitzar els recipients per evitar el plàstic, juntament amb la digitalització de tot el procés poden convertir el supermercat en una startup de referència, ja que tal com recorda Roset: "Nosaltres només teníem un objectiu: ajudar a millorar el planeta".

Més informació
Naturgy millora la seva puntuació ESG en sostenibilitat
La sostenibilitat és un requisit per a les empreses?
Avui et destaquem
El més llegit