• Empresa
  • 5 empreses terrorífiques que viuen el Halloween cada dia

5 empreses terrorífiques que viuen el Halloween cada dia

Des de parcs temàtics fins a 'escape rooms', Catalunya es prepara per la nit més terrorífica de l'any

Horrorland és el millor 'Scream Park' d’Europa | Cedida
Horrorland és el millor 'Scream Park' d’Europa | Cedida
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
01 de Novembre de 2023

L’inici de la foscor arriba cada any a finals d’octubre amb un canvi d’hora i una celebració cada vegada més arrelada a la nostra societat: Halloween. Malgrat que el seu origen s’acostuma a associar amb els Estats Units, la realitat és que es tracta d’una tradició que es remunta a l'antic festivalcèlticdeSamhain, que se celebrava al final de l'estiu a Irlanda, el Regne Unit i certes parts de França. Aquesta nit esdevenia una mena d’equinocci, marcant el final de l’estiu i l’inici de l’hivern, on els celtes asseguraven que la línia entre el móndelsvius i el dels morts era més estreta, i els esperits dels difunts tornaven entre els vius. 

 

Bona part d’aquesta essència s’ha mantingut fins a l’actualitat, amb una darrera nit d’octubre que no només manté una tradició mil·lenària sinó que també genera una activitat econòmica considerable: segons un estudi de la Federació d’Associacions d’Oci Nocturn d'Espanya (FASYDE), Halloween genera anualment més de 30.000 llocs de treball a l’Estat entre les 100.000 festes temàtiques que reuneixen més d’un milió de persones. En aquest context, cada vegada més empreses s’afegeixen a la vigília de TotsSants i, a Catalunya, hi ha un seguit d’empreses on la por forma part del dia a dia.

Halloween genera anualment més de 30.000 llocs de treball a l’Estat

Horrorland, el terror català que triomfa a Europa

Horrorland és un parc temàtic del terror fundat per DavidMoreno i CristinaRaya, dos actors que es van conèixer treballant a l’Hotel Krüeger del Parc Tibidabo i que, des del 2018, cada Halloween reuneixen milers de persones al parc aquàtic Illa Fantasia. És el millor ScreamPark d’Europa, i diversos espectacles i atraccions han estat premiades en els Horror Awards

 

“Fa 10 anys que ens dediquem al món del terror i vam veure que en l’oci només existien els passatges del terror”, va apuntar Moreno a VIA Empresa el passat Halloween, on va assolir una assistència de 26.000 assistents al parc. “El comentari més maco que rebem de la gent que ve a Horrorland és que rep amor”. En aquest sentit, el cofundador destaca que la clau de l’èxit del parc rau en l’equip humà: “El terror viu una línia molt fina entre fer-ho molt professional o penós i, per sort, la gent ho acostuma a fer penós. És molt difícil fer-ho molt bé i nosaltres portem molts anys d’experiència, hem tingut els millors mestres i el millor equip”.

Hotel Krüeger, l’”hotel més tenebrós de la ciutat de Barcelona”

El mític passatge del terror del Parc d’Atraccions Tibidabo és un dels reis de la por a Catalunya. El seu origen es troba el març del 1990, malgrat que sis anys després va ser reformat. Des d’aleshores, durant l’octubre i el novembre, l’”hotel més tenebrós de la ciutat de Barcelona” ofereix una visita terrorífica per l’interior d’un hotel abandonat, decorat i ambientat amb uns “hostes molt especials”. És un dels pocs espectacles de terror que existeixen a escala nacional i internacional, en apostar fermament per la seva teatralitat, caracteritzada per la recreació d'atmosferes psicològiques inquietants conduïdes per un equip d’actors i actrius professionals.

El Hotel Krüeger fue reformado en 1996 | Tibidabo
L'Hotel Krüeger va ser reformat el 1996 | Tibidabo

Rubie’s Spain, disfresses arreu del món des de Terrassa

Si bé els parcs temàtics són tot un èxit, cal tenir en compte que, generalment, tothom qui viu el Halloween també vol fer por. Tant és així que, segons dades de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), només als Estats Units, l'any passat, la despesa per espantar els veïns va superar els 10.500 milions d’euros, la xifra més elevada dels darrers 15 anys. En aquest context, apareixen empreses com Rubie’sSpain, la fabricant de disfresses líder mundial assentada a Terrassa que arriba a Alemanya, els Estats Units, Austràlia i el Japó, entre d’altres.

La despesa per celebrar Halloween als Estats Units, l'any passat va superar els 10.500 milions d'euros

Tot i disposar d’un ampli repertori de diverses temàtiques pel que fa als seus productes, és precisament al Halloween on la firma experimenta una activitat comercial més gran. Els seus 68 anys d’existència han consolidat els seus productes, disponibles a cadenes de botigues detallistes, botigues de joguines, disfresses i a espais web especialitzats.

Ouija Escape Room: espiritisme, exorcisme i màgia negra

Els escaperoom suposen un model de negoci cada vegada més integrat a la nostra societat. Aquestes experiències grupals estan destinades a fomentar el teambuilding i, en el cas de OuijaEscapeRoom, la por. El local cerca grups de 2 a 6 persones que acceptin el repte d'enfrontar-se al “joc més temut de tots els temps en un lloc inquietant”. L’espiritisme, exorcisme, ocultisme, màgia negra i vudú són els principals ingredients amb què els participants han de conviure per superar l’experiència.

PortAventura i la Gran Nit de Halloween

Ben és cert que PortAventura és més coneguda pel Shambala o el Ferrari Land que per celebrar Halloween. Així i tot, la Gran Nit de Halloween és un esdeveniment exclusiu que té lloc cada 31 d’octubre i, per aquest motiu, el parc d’atraccions també és una de les principals atraccions per a moltes famílies catalanes que decideixen acudir-hi per celebrar Halloween. El parc s’ambienta per oferir una de les nits més especials de l’any, on zombis i personatges sinistres circulen entre les diverses atraccions. Malgrat que durant la resta de l’any aquestes criatures desapareixen, tots aquells visitants que no aconsegueixen gaudir de l’adrenalina, continuen passant por.