Enrollagateo i el moviment lliure del nadó que ha enamorat les 'influencers'

L'empresa catalana, que crea un ambient segur pel gateig dels més petits, compta amb set treballadors i factura més de 280.000 euros

Aurora Matés, impulsora d'Enrollagateo | Cedida Aurora Matés, impulsora d'Enrollagateo | Cedida

Aurora Matés és una emprenedora catalana que amb 18 anys ja havia obert la seva primera botiga de roba pels més menuts. Es va convertir en un èxit i es va animar a muntar-ne una segona. Mentre comptava amb estones lliures, va aprofitar per cosir pitets o dissenyar nova roba que venia a les seves botigues i a d'altres. Amb l'arribada de la crisi va tancar els dos establiments i va enfocar el negoci a tots els productes que preparava. Es va quedar embarassada, va tenir un fill i li va canviar la vida per complet, des de la part personal fins a la personal. "Buscava un matalàs per fomentar el moviment lliure del meu fill i no ho trobava enlloc", continua Matés. I, per això el va preparar ella. També pels seus familiars i amics. D'aquí en va néixer Enrollagateo, l'únic matalàs de gateig que es pot transportar a qualsevol lloc amb facilitat.

Un projecte que ha passat de facturar 60.000 euros el 2019, als 200.000 del 2020 amb un creixement del 300%. I que amb dades actuals, ja factura 280.000 euros anuals. A més, el ritme de comandes no s'atura, amb més de 3.000 anuals que preparen, juntament amb un equip de set persones, al seu taller de Castellar del Vallès. Els productes són 100% made in Catalonia i aposten per la sostenibilitat. Els distribueixen a tot Espanya i a la resta d'Europa.

Enrollagateo compta amb set treballadors, ven 3.000 comandes i factura 280.000 euros anuals

Per a Matés el gateig és una fase fonamental per a estimular la coordinació motora, la visió i la percepció sensorial. "És important crear un ambient segur pel gateig i donar-li l'oportunitat al nadó d'explorar". I algunes influencers com Laura Escanes, María Pombo, Verdeliss, Lídia Torrent, María Frubies, l'actriu Hiba Habouk o la presentadora Lorena García d'Espejo Público li han donat suport.

L'emprenedora confessa que ha tingut molta sort que les influencers s'enamoressin del seu producte, ja que li ha repercutit amb un flux de comandes molt rellevant. "I sense pagar res a ningú, simplement l’han recomanat perquè els ha servit molt per la criança dels seus fills".

El producte Enrollagateo | Cedida
El producte Enrollagateo | Cedida

De cara al futur, hi haurà noves col·laboracions i projectes per fomentar el joc simbòlic. De moment, l'Enrollagateo és configurable i personalitzable. El més bàsic costa 79,99 euros i posteriorment hi ha afegits que són més cars, com ara els miralls o peluixos sensorials. El projecte va acompanyat de fisioterapeutes i pediatres que els donen la seva valoració i els ajuden a millorar el moviment lliure per cobrir les necessitats del bebè.

Més informació
Els Bebés Llorones: de Terrassa a revolucionar Netflix
Zoundream, el primer traductor de bebès
Mi Primer Spa: hidroteràpia i massatges per a nadons
Avui et destaquem
El més llegit