Abertis tira endavant amb l'ERO a 136 treballadors

Els empleats afectats són els vinculats a les tasques de cobrament de peatge de les autopistes i els vinculats amb el manteniment de la infraestructura

El peatge de l'AP-7 a la Roca del Vallès d'Abertis | Europa Press El peatge de l'AP-7 a la Roca del Vallès d'Abertis | Europa Press

Abertis ha signat amb UGT i USO l'ERO acordat per 136 treballadors de les dues autopistes que el proper 31 de desembre acaben el seu contracte de concessió i, tal com ha acordat el Ministeri de Foment, aixecaran el seu peatge i tornaran a l'Estat, segons ha informat el grup. L'acord, ratificat en assemblea de treballadors, suposa rebaixar en quatre empleats allò que s'havia proposat inicialment.

No obstant això, equival a gairebé la meitat (el 45,3%) de la plantilla total de 300 persones que sumen les dues vies, l'autopista AP-4 entre Sevilla i Cadis i el tram de l'autopista AP-7 entre Tarragona, València i Alacant.

Els empleats afectats per l'ERO són els vinculats a les tasques de cobrament de peatge de les autopistes i els relacionats amb el manteniment de la infraestructura, i està previst que se subroguin en el contracte de conservació que signi el Ministeri de Foment.

Mesures especials

Pel que fa a la indemnització per als afectats, s'ha acordat aplicar la màxima prevista en la llei, de 45 dies per any treballat amb un topall de 42 mesos durant els anys d'antiguitat dels treballadors previs al 2012, i de 33 dies per any amb un màxim de 34 mesos per als exercicis treballats a partir d'aquest any.

A més, l'empresa i els sindicats han acordat altres mesures complementàries per als afectats, com ho són l'aplicació de l'assegurança mèdica durant un any, o un conveni especial per als afectats amb 55 anys o més fins que compleixin 63 anys.

Els dos trams de l'AP-7 entre Tarragona i Alacant i l'AP-4 Sevilla-Cadis seguiran el proper 1 de gener el deixant de l'AP-1 Burgos-Armiñón, que al desembre del 2018 es va convertir en la primera via de pagament construïda a Espanya que posava fi a la seva concessió, aixecava les barreres de peatge i retornava a l'Estat.

Més informació
Abertis compra un dels majors grups d'autopistes de Mèxic
Abertis col·loca bons de 1.300 milions d'euros per reestructurar deute
Abertis, dos anys d'espera per saber si cobra el que demana a Foment
Avui et destaquem
El més llegit