
El govern espanyol ha avisat que ampliar a quatre o sis hores el temps mínim de retard d'un vol per poder reclamar una indemnització "seria una mala notícia". Els ministres de Transport de la Unió Europea debaten aquest dijous la reforma del reglament comunitari sobre drets dels passatgers aeris, pendent des de fa més d'una dècada per la manca d'acord entre els 27.
El principal escull és la proposta per elevar el temps de retard mínim que dona als passatgers el dret a reclamar una compensació. Actualment, el llindar mínim són tres hores, però la proposta de reforma planteja ampliar-lo fins a quatre hores pels vols de menys de 3.5000 quilòmetres i fins a sis hores pels de més distància. A més d'Espanya, també s'oposa a la reforma Alemanya.
"És un tema complex", ha admès el secretari d'estat de Transports del govern espanyol, José Antonio Santano, a la seva arribada a la reunió del Consell de la UE que se celebra aquest dijous a Luxemburg.
El principal escull és la proposta per elevar el temps de retard mínim que dona als passatgers el dret a reclamar una compensació
Santano ha afirmat que la qüestió ha arribat a la reunió "completament oberta" per les divisions que genera la proposta de reforma entre els 27, concretament pel que fa als llindars de retard mínims per reclamar una compensació. També hi ha diferències entre els estats en relació amb l'equipatge de mà gratuït.
"La posició d'Espanya és clara. No volem sortir d'aquest Consell amb un retrocés dels drets dels passatgers. Seria una mala notícia", ha subratllat Santano.