• Empresa
  • Estun, líder en robòtica industrial a la Xina, aterra a Espanya a través de DFactory Barcelona

Estun, líder en robòtica industrial a la Xina, aterra a Espanya a través de DFactory Barcelona

Fundada el 1993 i amb seu a Nanjing, Xina, la companyia compta amb unes 5.000 persones arreu del món

Estun Robotics ha posat en marxa el seu projecte estratègic d’expansió a Europa | Cedida
Estun Robotics ha posat en marxa el seu projecte estratègic d’expansió a Europa | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
12 de Gener de 2026 - 03:36

Estun, l’empresa líder en el mercat xinès de robòtica industrial, desembarca a Espanya i ho fa a través de les seves noves instal·lacions ubicades al DFactory Barcelona, l’ecosistema d’indústria 4.0 de referència internacional, impulsat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB). Amb gairebé 30 anys d’innovació i una inversió constant en R+D d’aproximadament el 10% dels ingressos anuals, Estun ha establert una cadena de valor integral en automatització basada en tres negocis principals: robots industrials, automatització industrial i solucions digitals industrials.

 

La missió de l’empresa és fer que l’automatització avançada sigui accessible i fiable, oferint solucions flexibles que permetin a les empreses de qualsevol mida innovar i créixer. Estun combina un ampli portafolis de productes amb plataformes intuïtives i un sòlid suport de servei. Sostinguda per una R+D contínua i una xarxa global de socis en creixement, Estun ofereix automatització escalable, rendiment rendible i un ampli ecosistema de solucions adaptades a diverses aplicacions.

Estun té un fort enfocament estratègic a Europa, amb una planta de producció a Polònia capaç de fabricar 15.000 robots a l’any

Fundada el 1993 i amb seu a Nanjing, Xina, Estun compta amb unes 5.000 persones arreu del món. Amb gairebé 30 anys d'R+D contínua i una inversió constant en innovació, l’empresa va ser reconeguda per Forbes el 2020 com l’única companyia xinesa de robots industrials inclosa a la llista de les Empreses Més Innovadores de la Xina. Estun té un fort enfocament estratègic a Europa, amb una planta de producció a Polònia capaç de fabricar 15.000 robots a l’any. 

 

Dmitry Kapishnikov, CEO d'Estun Iberia, ha explicat que la presència de la companyia al DFactory Barcelona “reflecteix el nostre ferm compromís amb el mercat europeu i la prestació d’un suport proper i de primer nivell. En integrar-nos en aquest hub d’innovació industrial, reforcem la col·laboració amb les indústries locals, fomentem l'R+D conjunta i oferim solucions avançades d’automatització adaptades a les necessitats d’Espanya i Europa”.

Per la seva banda, el delegat especial de l’Estat al CZFB, Pere Navarro, ha destacat que “la incorporació d’una companyia líder mundial en robòtica industrial, com és el cas d’Estun, enriqueix l’ecosistema del DFactory Barcelona i reforça la nostra aposta per l’impuls de la innovació, la digitalització i l’automatització avançada en el teixit productiu. És una gran notícia que contribuirà a generar noves oportunitats de desenvolupament tecnològic i a consolidar el posicionament de la Regió Metropolitana de Barcelona com a pol internacional de referència en solucions industrials d’última generació”.