Eurofragance, els perfums catalans que triomfen a l’Orient Mitjà

La multinacional ubicada a Sant Cugat del Vallès espera facturar 94 milions d’euros aquest any

La sede de Eurofragance en Sant Cugat del Vallès. | Eurofragance La sede de Eurofragance en Sant Cugat del Vallès. | Eurofragance

Som capaços d’imaginar-nos un món sense fragàncies i olors? Malauradament, alguns de nosaltres respondríem que sí, ja que ho hem viscut de primera mà a causa de la covid-19 i un dels temibles efectes secundaris, com és la pèrdua de l’olfacte durant uns mesos. Però per “la petita multinacional” de fragàncies catalana Eurofragance, això no ha sigut un obstacle. “Durant l’auge de la pandèmia i el  2020 ens vam acostumar a teletreballar amb part de l’equip i a parlar d’olors virtualment, a través de la pantalla. No ens podíem permetre els contagis ni els efectes secundaris, en un sector que depenem totalment d’un olfacte privilegiat”, explica Stéphanie Marze, cap de Màrqueting i Comunicació Corporativa de la companyia, a la ruta sobre​ innovació per Barcelona i el Vallès Occidental de Femcat, l’elit empresarial catalanista.

Fundada a Barcelona el 1990 per Santiago Sabatés, Eurofragance es troba ubicada entre Sant Cugat del Vallès i Rubí i produeix i comercialitza fragàncies per a marques de perfumeria fina, cura personal, de la llar i ambiental. La companyia és líder al nostre país i es troba present a cinc continents i compta amb fàbriques a Espanya, Singapur i Mèxic i socis als Estats Units, la Xina i l'Índia. “Som una empresa de fragància jove de tan sols 31 anys, però som àgils, innovadors, compromesos amb els clients i això marca la diferència”, continua Glòria Rosique, responsable de comunicació corporativa de l’empresa.

El creixement durant els últims anys és notori. Van tancar el 2019 amb una facturació de 90 milions d’euros; el 2020 amb 78 i esperen que el 2021 sigui de 94 milions, amb un creixement anual del 20%.

Aquest 2021 esperen facturar 94 milions

El sector del perfum, la gran incògnita

Pels que desconeixen el sector dels perfums, les aromes i les fragàncies, des d’Eurofragance remarquen que “les olors formen part de les nostres vides i estan més presents del que ens pensem. Les fragàncies són records i emoció. Volem sorprendre els clients”.

I la pregunta més recurrent: com han aconseguit la internacionalització en pocs anys? Principalment perquè treuen al mercat “fragàncies per tota classe de preus, des d’un supermercat, a una boutique d’un autor reconegut”. A més, durant els últims anys s’han convertit en experts en la perfumeria oriental, unes fragàncies molt diferents i exclusives a les quals no estem acostumats i que costen de trobar.

 

La visita de Femcat a Eurofragance. | Gemma Fontseca

La visita de Femcat a Eurofragance. | Gemma Fontseca

 

Tenint en compte que el domini del mercat de fragàncies per perfums està dominat per cinc grans multinacionals, d’espanyoles només n'ha sobreviscut una: Eurofragance. Per internacionalitzar-se van enfocar-se als mercats emergents, descuidats per les multinacionals. Per exemple la regió de l’Orient Mitjà que atrau, i molt, al seu fundador i que són els grans amants de les aromes i perfums. I d'aquí prové que el 50% de la facturació sigui d’aquesta zona.

El 50% de la facturació d’Eurofragance prové de l’Orient Mitjà

Com a curiositat, per elaborar totes les fragàncies necessiten més de 1.200 ingredients i el 64% de la inversió ho fan amb proveïdors sostenibles. El CEO de la companyia, el francès Laurent Mercier, remarca com d’important és la sostenibilitat i que els proveïdors segueixin aquesta política. Per exemple, el 2024 volen que les oficines funcionin amb energia renovable, entre elles Rubí.

La importància de la creativitat

A Eurofragance disposen d’un centre creatiu en el qual una part de l’equip es dedica al desenvolupament de noves fragàncies. Ho fan avaluadors i es guien cap a la fragància que un client sol·licita. Comenten que no és una indústria gaire ordenada, ja que disposen de milers de productes. Com a curiositat, tenen més de 28.000 fragàncies categoritzades.

A Eurofragance tenen més de 28.000 fragàncies categoritzades

Davant de la pregunta sobre quina és la formació d’un perfumista -més habitual del que ens pensem-, destaquen que pot ser molt diversa, però que sobretot es necessita passió i molts anys de formació amb un mentor. De moment compten amb 12 perfumistes a la plantilla de diverses nacionalitats. Entre els principals apassionats de la perfumeria, destaquen sobretot els químics. I el més important, un olfacte excepcional.

Més informació
Eurofragance s’instal·la a l’Índia per créixer a Àsia
Eurofragance entra als Estats Units
Eurofragance tanca 2017 amb més de 72 MEUR de facturació
Eurofragance nomena nou conseller delegat
A l’autobús de l’elit empresarial catalanista
Mites i veritats sobre el potencial de Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit