L'europeïtzació de GoodNews i el triomf del 'grab-go'

La startup catalana de cafès compta amb punts de venda a Barcelona, Madrid i París, mentre es projecta a Amsterdam i Copenhague

Jan Barthe Cuatrecasas, conseller delegat i cofundador de GoodNews | Cedida Jan Barthe Cuatrecasas, conseller delegat i cofundador de GoodNews | Cedida

Un grup d'amics, un cafè, altaveus del bon rotllo i expansió internacional. Així es presentaven fa tres anys els fundadors de la startup catalana GoodNews amb "la revolució optimista dels quioscos catalans". Jan Barthe i quatre amics més -Fernando Conde, Alejandro Catasús, Ignacio Campos i Lucas Gispert- es van proposar modernitzar els quioscos de premsa tradicionals per convertir-los en protagonistes del concepte de grab-go (menjar per emportar d'una forma àgil) i vendre cafès a una generació millennial i zeta que buscaven un valor afegit. I, sembla que no els ha anat gens malament: el novembre van tancar una ronda d'inversió d'11 milions d'euros, compten amb tres verticals de model de negoci, més de 100 treballadors, 24 establiments i l'expansió els últims mesos a París amb més de 7 locals.

Jan Barthe Cuatrecasas, CEO i cofundador de la iniciativa, explica a VIA Empresa que es troben en un moment "molt bo" de la companyia i que arran de la ronda d'inversió van optar per canviar el model que tenien previ d'acceleració i menys rendibilitat a l'actual, que busca la sostenibilitat i la rendibilitat. Per tant, tenen la previsió d'assolir els 15 establiments a la capital francesa, que "tracciona molt bé", i posteriorment esperen poder aterrar a Amsterdam el 2024 i més tard a Copenhague.

Més info: La revolució optimista dels quioscos catalans

Respecte al dia a dia de la companyia, Barthe apunta que compten amb tres verticals que consisteixen en els punts de venda, el B2B (de l'anglès business-to-business) i la part d'e-commerce per la llar. En aquests moments el 90% de la facturació prové dels establiments físics, el 7% de l'aliança amb companyies i el 3% restant del comerç electrònic. De cara a finals del 2023 busquen poder incrementar la part del B2B a un 15%. Confessen que serà una de les seves grans apostes i que més de 6.000 treballadors beuen cafès de GoodNews com ara Wallbox, Unilever, Sodexo i Cuatrecasas, entre d'altres. Pel que fa als resultats, el seu projecte va tancar el 2021 amb una facturació d'un milió d'euros i encara no ha fet públics els seus comptes de l'any passat.

L'amor de la generació Z i el concepte grab-go

Catalunya és un país que consumeix culturalment el cafè com els del nord d'Europa? El CEO de GoodNews té clar que el model de grab-go ha evolucionat i que les generacions més joves ho prefereixen d'aquesta forma, sobretot a Europa i a la Xina. De fet, segons Starbucks (la companyia de referència en aquest segment), durant la prepandèmia el 75% dels cafès que van servir van ser per emportar, el 2021 va ser del 80% i el 2022 va assolir el 82%. Pel que fa el públic habitual de GoodNews és majoritàriament jove i femení, superant la quota del 70%.

Més info: Les cafeteries GoodNews desembarquen a Amsterdam

Entre les principals novetats de la companyia destaca l'assoliment del certificat B Corporation i ser la primera startup de cafè capaç de garantir un cafè lliure de treball infantil. També destaca el projecte vitamina i la possibilitat d'oferir als clients transformar els seus cafès amb determinats suplements vitaminics naturals. I allunyar-se, cada cop més, del concepte de fast coffe, per una vertical més saludable.

Finalment, GoodNews compta amb el suport d'inversors com ara Manuel Puig, de la firma Puig; Antonio Gallardo, de laboratoris Almirall; i Rafael Esteve, que va ser conseller de Danone.

Més informació
GoodNews factura un milió d'euros i fa el salt internacional
Avui et destaquem
El més llegit