• Empresa
  • Foment presenta les 30 guanyadores de les beques AWE

Foment presenta les 30 guanyadores de les beques AWE

La patronal ofereix ajudes a projectes emprenedors liderats per dones de la mà del consolat dels EUA

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, amb les emprenedores beneficiàries de les beques AWE 2022 | Cedida
El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, amb les emprenedores beneficiàries de les beques AWE 2022 | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
04 de Maig de 2022

Foment del Treball i el Consolat General dels Estats Units han anunciat els 30 projectes empresarials beneficiaris de les beques AWE 2022 dedicats a impulsar l'emprenedoria femenina al país. Les guanyadores participaran d'un programa de classes magistrals i formació intensiva de la mà de l'escola de negocis Thunderbird, pertanyent a la Universitat Estatal d'Arizona, per donar suport al desenvolupament dels seus models de negoci.

 

Segons el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, "el futur tecnològic de Catalunya passa sens dubte per emprenedores" com les beneficiàries de les beques AWE. El potencial de l'expansió d'aquestes firmes és el de "portar el nom de Barcelona arreu del món" per la vocació global dels seus productes i serveis.

Per la seva banda, la cònsol general dels Estats Units a Barcelona, Katie Stana, celebra unes ajudes capaces de reforçar les relacions empresarials entre ambdós territoris. Segons la representant, "a banda de fomentar l'empoderament econòmic de les dones, volem que les participants d'AWE vegin els EUA com un país on portar les seves empreses".

 

La directora d'Innovació de Foment, MariaMora, ha constatat que les empreses participants "auguren un futur molt optimista per la innovació i la recerca a Catalunya". La prevalença de projectes d'alt valor afegit, en verticals com la salut mental, l'oncologia de precisió o els espais de teletreball, marquen el camí de la indústria tecnològica del país. "La majoria dels projectes venen nodrits de tecnologies amb intel·ligència artificial, màrqueting digital, NFT, dades i algoritmes", destaca Mora.