Giem Sports, del terreny de joc a l'eternitat

El FCB ha estat l'últim club en tancar un acord amb l'empresa de Terrassa per habilitar un espai on els afeccionats culés puguin dipositar les cendres dels difunts

El grup Giem Sports ha sabut explotar la passió que genera l'esport fins l'eternitat. La companyia catalana permet als seus clients vincular-se per sempre més, pels segles dels segles, amb aquell club, aquella afició, que li ha robat el cor, i ho fa oferint espais on dipositar les seves cendres. El darrer club en tancar l'acord ha estat el Futbol Club Barcelona, que està habilitant la part inferior del Camp Nou perquè els afeccionats culés puguin reposar entre els fonaments de l'estadi.

 

A través de l'empresa iUnik Store, el grup ofereix els seus serveis vinculats amb el món de l'esport, sempre amb clubs o activitats que mouen masses. Es tracta de vincular allò que ha definit la personalitat d'algú al llarg de la seva vida en una cosa de la qual en pugui estar orgullós el dia que no estigui entre nosaltres.

 

De l'art a l'eternitat
La idea va néixer a Terrassa de la mà de Santi Bach, un marxant d'art de la cocapital vallesana. "Vaig pensar en què voldria que fos de mi un cop morís, i vaig crear un quadre on hi podies posar la teva fotografia i a darrera hi contenia les cendres", explica Bach.

 

El projecte va evolucionar, creant petits marcs en concepte de recordatori perquè els seus éssers estimats també en poguessin disposar d'una part d'aquest record material. El mecanisme mantenia la mateixa filosofia, conservant part de les cendres darrera del retrat del difunt.

 

El desig del vincle
El projecte va seguir creixent després de constatar el desig de moltes persones de passar l'eternitat en espais on ho havien passat bé en vida. "Hi ha estadis on s'ha hagut de cridar l'atenció a moltes persones perquè els han enganxat escampant cendres d'amagat sobre la gespa o en espais interns", assegura Bach.

 

D'aquí va néixer la primera experiència del grup, vinculada amb temples com ara esglésies a Reus, Tarragona o Oviedo, amb el pretext de permetre als feligresos poder ser enterrats al lloc on hi havien practicat la seva devoció. Es tractava de murals dividits en requadres, dintre de cada un d'ells s'hi amagaven compartiments individuals per a poder-hi dipositar les cendres.

 

L'assalt al sector de l'esport
Aquest mateix vincle és el que es va replicar amb el món de l'esport. La idea, la mateixa: oferir espais on desar-ho les cendres un cop s'hagués passat a millor vida, per establir el lligam amb l'afició, l'esport o el club que s'havia dut a les venes en vida.

 

Aquest principi va permetre tancar acords amb clubs com ara l'Atlètic de Madrid i el Reial Club Deportiu Espanyol, que han adaptat una part dels seus estadis per a poder acollir les cendres dels seus afeccionats. Altres infraestructures com el Circuit de Barcelona - Catalunya també han fet afegitons amb aquest objectiu, en aquest cas a sota mateix de la graderia principal.

 

El Barça com a trampolí internacional
El darrer club que ha decidit apostar per aquesta nova línia de negoci ha estat el Futbol Club Barcelona, que a principis d'any va fer públic l'acord amb Giem Sports per dedicar un espai al Camp Nou per acollir les cendres dels culés que volen mantenir el seu vincle amb en blaugrana fins l'eternitat.

 

En aquest cas, els dubtes sobre el futur del Camp Nou van obligar a buscar un espai proper per a començar la comercialització del servei. Un cop definit que els jugadors seguiran marcant gols a l'actual estadi, s'ha decidit remodelar un sector dels baixos de l'edifici per adaptar-lo per aquest ús. Mentrestant, el cementiri de Les Corts és l'escollit per acollir el memorial del club, on es poden adquirir espais per a dipositar-hi les cendres.

 

Amb tot, l'acord amb el Barça ha deixat en mans de l'empresa una carta de presentació que té més força que mil anuncis junts, fet que els ha obert les portes amb altres clubs per tal de repetir l'èxit ofert a casa nostra. És el cas de la lliga de baseball dels Estats Units, on diferents equips ja s'hi han posat en contacte per fer espais memorials als seus estadis.

 

Botigues per a la venda directa
L'empresa compta amb una botiga a Terrassa que sota la marca iUnik comercialitza l'oferta variada que té en cartera, i aquest mes de juliol té previst obrir el segon establiment, aquest cop a la ciutat de Barcelona.

 

La previsió que fa Giem Sports és que el 2014 podrà tancar l'exercici amb una facturació aproximada de 30 milions d'euros gràcies al procés de creixement i d'expansió, amb productes vinculats amb l'esport que van dels 1.500 euros als 6.000 euros depenent de la modalitat que l'usuari esculli.

Avui et destaquem
El més llegit