L’empresa de paqueteria i missatgeria GLS ha destinat uns 58 milions d’euros per construir un centre logístic als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca, segons ha avançat La Vanguardia i ha pogut confirmar l’ACN de fonts de la companyia. Es tracta d’una nau distribuïda en tres plantes (primera planta de 5.587 metres quadrats, planta baixa de 7.074 i entre planta de 528), a més de 1.665 d’oficines.
Tot plegat, sobre una superfície total de 20.298 metres quadrats. La firma calcula que el projecte, que s’ha anomenat Barcelona Sud, estigui acabat el 2026. L’aterrada en aquest espai suposa “una fita estratègica i singular” per a GLS, després de la transformació del sector amb l’auge del comerç electrònic durant la pandèmia.
La planta concentrarà “una part essencial” de la distribució de l’última milla i “una gran part” de les sortides a la xarxa de col·laboradors i agències. Donarà servei a tota la península Ibèrica i permetrà establir “bypass directes” amb altres plataformes de GLS a l’estat espanyol. La companyia recorda que aquest centre logístic se suma el que ja té a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental). D’aquesta manera, converteix Barcelona “en la porta d’entrada i sortida a Europa de la mercaderia d'importació i exportació d’Ibèria”.
La planta concentrarà “una part essencial” de la distribució de l’última milla i “una gran part” de les sortides a la xarxa de col·laboradors i agències
L’empresa, amb seu als Països Baixos, ha explicat que va analitzar “diferents opcions” i va apostar per “un model d'instal·lació multinivell, el primer de la companyia a Europa”. Ha apuntat que aquest format és “pioner” a l’Estat i suposa una “solució innovadora i sostenible per optimitzar l’espai i millorar l’eficiència operativa”.