• Empresa
  • González Castro (Anuntis): "Sóc un immigrant digital"

González Castro (Anuntis): "Sóc un immigrant digital"

El president d'Anuntis, amb 15 milions d'usuaris al mercat espanyol, reivindica evolucionar ràpid al web

    David González-Castro
    David González-Castro
    Damià Bonmatí
    Corresponsal als EUA
    31 de Juliol de 2013
    Act. 06 d'Agost de 2013

    David González Castro, president i conseller delegat d'Anuntis, es declara "immigrant digital". Malgrat confessar-se allunyat de la generació d'Internet, la companyia que lidera ha guardat al calaix la seva pròpia història de paper, nascuda en una porteria de Barcelona amb la fundació de la publicació de classificats Segundamano, i ara llueix com el segon grup web amb més pàgines vistes a l'Estat espanyol. Amb 15 milions d'usuaris a Espanya, González Castro recomana a les empreses adaptar-se a la nova realitat i, sobretot, a fixar-se en un nou perfil de consumidor: el nadiu digital.

    "O les empreses s'hi adapten ràpid, o no sobreviuen", pronostica. El president d'Anuntis sembla còmode amb les estadístiques. El 25% de la població mundial –detalla- s'ha adaptat en tan sols set anys a una nova realitat difícil d'esquivar com és Internet.

    Sense parar
    "Les situacions estàtiques de mercat com les de fa 30 o 40 anys ja no existeixen", explica a VIAempresa després d'una conferència a emprenedors a la seu de l'agència pública ACCIÓ. "Els negocis deixen d'existir en molt poc temps i se'n creen de molt rentables també en molt poc temps. S'han de prendre decisions ràpides i estar contínuament invertint", subratlla.

    Anuntis, el grup empresarial que presideix, és un paradigma de l'adaptació. L'empresa catalana va arribar a editar 200 publicacions de paper a Espanya; ara no se'n publica cap. Va apostar per la xarxa el 1996, va multiplicar-ne la presència el 2000 i va mantenir-se fidel a la fórmula el 2001, tot i l'esclat de la bombolla de les empreses punt com. "És un dels pitjors moments que he tingut com a empresari i com a persona", se sincera. I recorda que els bancs li etzibaven llavors allò de "senyor, no li han dit que això d'internet ha estat una bombolla?".

    Estar alerta
    Actualment suma 1.200 milions de pàgines vistes al mes, gestiona 12 webs i és líder espanyol en portals de classificats (segundamano.es), immobiliària (fotocasa.es), cotxes (coches.net) i motos (motos.net). El president d'Anuntis creu que s'ha de ser "paranoic" per saber detectar els canvis del futur i descarta que les empreses hagin de tenir departaments específics per intuir les tendències. "Tota l'empresa ho ha de respirar perquè, si només és un equip, la resta ens adormim".

    Per no adormir-se, González Castro creu que cal dedicar-se més als consumidors del futur. "Les empreses pensen en el consumidor que ara té poder adquisitiu, no en el que en tindrà d'aquí deu anys". Són els nadius digitals i cal tenir-los en compte. I ho adverteix ell, que és pare de cinc fills i que el menor d'ells, que gairebé ni parla, sap entrar sol a la tauleta electrònica, obrir el Youtube i posar-se vídeos de Mickey Mouse. "La diferència entre les dues generacions serà molt i molt gran", pronostica.