Les dues startups de moda catalanes GoodNews i Nude Project s'han unit per crear un nou concepte de Good Cafè: Nude Café by GoodNews. Una aposta que s'acosta a la convergència de la cultura del cafè i la moda urbana, que es trobarà a un espai innovador de 50 metres quadrats, ubicat a la planta baixa de les oficines centrals de Nude Project al carrer Pujades 81, al barri barceloní del Poblenou.
El local ha estat dissenyat per l'estudi d'arquitectura i interiorisme El Departament i adopta la paleta distintiva de marró xocolata característica de Nude Project, amb un toc retrofuturista, evocant un ambient "postapocalíptic de calidesa i comodita"t. Aquest nou establiment no sols oferirà la carta clàssica de GoodNews, sinó també una gamma de productes exclusius fruit de la col·laboració amb Nude Project.
Entre ells, destaca el Nude Latte, una reinterpretació del cèlebre Cafè Latte amb un toc de xocolata. També s'introduiran cafès funcionals i vitamínics de GoodNews, juntament amb articles de marxandatge com ampolles d'aigua, samarretes i tot bags.
Nude Café by GoodNews s'acosta a la convergència de la cultura del cafè i la moda urbana
A més, al local es podrà adquirir un producte innovador en col·laboració amb Nude Project: el Hangover Kit, una combinació d'ingredients naturals com card marià i carxofa dissenyada per alleujar els efectes de la ressaca i eliminar toxines. Per a Jan Barthe, cofundador i CEO de GoodNews, "és tot un orgull que Good News passi a ser el cafè oficial de la marca preferida de la generació Z gràcies a aquesta nova obertura". Amb aquesta obertura, la companyia no només consolida la seva posició al món del cafè, sinó que també estableix un precedent per a futures incursions en el sector del luxe i col·laboracions amb firmes de diversos àmbits. Aquesta associació se suma a una llista de col·laboracions prèvies marques emergents, que inclou noms com Uniqlo, Asics i Valentino.
L'europeïtzació de GoodNews i el triomf del 'grab-go'
Un grup d'amics, un cafè, altaveus del bon rotllo i expansió internacional. Així es presentaven fa tres anys els fundadors de la startup catalana GoodNews amb "la revolució optimista dels quioscos catalans". Jan Barthe i quatre amics més -Fernando Conde, Alejandro Catasús, Ignacio Campos i Lucas Gispert- es van proposar modernitzar els quioscos de premsa tradicionals per convertir-los en protagonistes del concepte de grab-go (menjar per emportar d'una forma àgil) i vendre cafès a una generació millennial i zeta que buscaven un valor afegit. I, sembla que no els ha anat gens malament: el novembre van tancar una ronda d'inversió d'11 milions d'euros, compten amb tres verticals de model de negoci, més de 100 treballadors, 24 establiments i l'expansió els últims mesos a París amb més de 7 locals.
GoodNews va tancar una ronda d'inversió d'11 milions d'euros i compten amb tres verticals de model de negoci
Barthe explica a VIA Empresa que es troben en un moment "molt bo" de la companyia i que arran de la ronda d'inversió van optar per canviar el model que tenien previ d'acceleració i menys rendibilitat a l'actual, que busca la sostenibilitat i la rendibilitat. Per tant, tenen la previsió d'assolir els 15 establiments a la capital francesa, que "tracciona molt bé", i posteriorment esperen poder aterrar a Amsterdam el 2024 i més tard a Copenhague.