Tot a punt per a Graphispag. De l'1 al 3 d’octubre se celebra al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona l’única fira per a la indústria gràfica i la comunicació visual del 2024 a Espanya. El saló permetrà conèixer les darreres novetats d'un centenar d'empreses, subministradores de tecnologia, suports i acabats d'impressió, i activar el debat sectorial, posant el focus a la innovació, la personalització i la sostenibilitat per augmentar el valor dels productes gràfics.
Graphispag 2024 serà lloc de pas imprescindible per a professionals de les arts gràfiques i d’empreses usuàries de solucions d'impressió i de comunicació visual que cerquin inspiració sobre tendències de mercat, així com sobre oportunitats de negoci i inversió en tecnologia d’impressió per a l’automatització de processos o la incorporació de nous suports i consumibles que contribueixin a reduir l’impacte ambiental dels productes impresos. El saló, que espera rebre més d'11.000 visitants, també abordarà nous models de negoci per a les empreses de serveis gràfics i les aplicacions industrials de la impressió a sectors com l'embalatge, el moble, l’electrònica de consum, la decoració d'interiors, o els articles esportius, entre d’altres.
El president del comitè organitzador de Graphispag, Xavier Armengou, assegura que el sector gràfic manté la tendència de recuperació a l’alça dels darrers dos anys, per la qual cosa es respira més optimisme i confiança: “Les empreses gràfiques són conscients que és el moment d’invertir en innovació i equips més versàtils per millorar-ne la competitivitat i augmentar el valor del seu catàleg de productes impresos per tal de diferenciar-se, diversificar i donar resposta a les noves demandes dels clients”, apunta.
L'última tecnologia gràfica
Per ajudar en la presa de decisions, la fira gràfica, que superarà els 6.000 metres quadrats nets de mostra comercial i d’activitats, comptarà amb més d'un centenar d'expositors de vuit països, entre els quals hi ha els principals subministradors i distribuïdors de tecnologia d’impressió, acabats i transformació, a més de firmes de materials i serveis d'impressió, retolació i comunicació visual. Destaca la presència de firmes com Digidelta, Emg, Epson, Fujifilm i Zund, entre d'altres.
El pes més gran en l’oferta comercial correspon al sector de maquinària d’impressió amb el 30% dels expositors
El pes més gran en l’oferta comercial correspon al sector de maquinària d’impressió amb el 30% dels expositors, seguit del d’equips d’acabats i transformació amb un 19%. Per la seva part, les empreses de materials, suports i consumibles suposen el 16% de l’oferta i els serveis d’impressió, retolació i senyalització, un 10%. Els sectors de programari i eines de disseny, tèxtil, reclam publicitari, impressió funcional, comunicació visual, així com gremis, associacions i premsa especialitzada completen els àmbits en què s’enquadra la resta de les companyies participants.