• Empresa
  • El packaging i la impressió encaixen a Hispack i Graphispag

El packaging i la impressió encaixen a Hispack i Graphispag

Els dos congressos, punts de reunió de sectors amb grans sinergies, reuniran més de 1.500 marques en un esdeveniment amb més de 200 activitats

L'exitosa edició de 2018 d'Hispack, la darrera celebrada a Fira de Barcelona | EP
L'exitosa edició de 2018 d'Hispack, la darrera celebrada a Fira de Barcelona | EP
Redacción VIA Empresa
Barcelona
19 de Maig de 2022
Act. 19 de Maig de 2022

Hispack i Graphispag tornen a Fira de Barcelona amb l'objectiu de "prendre el pols" a dues indústries, com són la impressió i el packaging, que els organitzadors consideren "essencials per a l'economia productiva del país". Després de la pandèmia, el sector de l'embalatge i les seves sinergies amb la impressió han pres especial rellevància en el retail català i espanyol, amb una facturació que arriba fins als 30.000 milions d'euros anuals. Els congressos, així, tornaran al recinte Gran Via de Fira entre el 24 i el 27 de maig.

 

Graphispag representa una indústria, com confirmen des de l'organització, "molt atomitzada i diversificada", que cobreix moltes verticals fora també del sector de l'embalatge. Al seu espai a Fira de Barcelona es podran trobar solucions específiques per als envasos i embalatges, però també per al món editorial , la decoració, el retail o el tèxtil, entre altres sectors. En aquest sentit, Hispack considera que el teixit empresarial de la impressió és "el millor aliat del packaging per informar, transmetre, diferenciar-se, connectar i seduir el consumidor":

Amb la sostenibilitat al centre, les indústries del packaging i la impressió es troben en plena transformació per "adaptar-se al nou marc legislatiu" que promociona l'economia circular a tots els nivells territorials. Amb un congrés amb més de 300 ponents, la innovació en el sentit de l'eficiència o els nous materials, claus per a la transició sostenible del sector, la "cura mediambiental" serà protagonista de les jornades.

 

Hispack i Graphispag comptaran amb una superfície expositiva de 35.000 metres quadrats, la totalitat dels pavellons 1, 2 i 3 del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. Segons ha anunciat l'organització, els sectors més industrials, com el de la maquinària o el de les noves tecnologies aplicades al packaging, tindran un rol central durant les jornades: l'automatització de l'embalatge o la intralogística en el cas d'Hispack; així com la maquinària d'impressió al Graphispag. També tindran espai expositiu propostes de nous materials tant per a l'embalatge com en la fabricació de suports d'impressió.