Grupo Hotusa culminarà l’any amb unes xifres que consoliden la seva expansió internacional i la seva aposta pel patrimoni històric i el territori. El president de la cadena hotelera, Amancio López Seijas, ha qualificat el balanç com a “francament esperançador”, amb 1.650 milions d’euros en vendes consolidades i 260 milions en ebitda, que es tradueixen en un increment del 8% i del 10% respecte al 2024.
López Seijas ha reivindicat el dinamisme del grup i la capacitat d’aprofitar oportunitats, sovint en entorns rurals, per contrarestar la desacceleració del turisme urbà. Les filials Keytel i Restel -empreses de l'àrea turística- tanquen l’any amb un creixement global del 7%, superant els 1.000 milions de facturació.
Amancio López Seijas ha qualificat el balanç com a “francament esperançador”, amb 1.650 milions d’euros en vendes consolidades i 260 milions en ebitda
La directora d’expansió del grup, Clara López, ha subratllat que la cadena multimarca del grup suma 297 establiments en 23 països i "en el primer trimestre de 2026 arribarem als 300 hotels". Alhora, el 2025 ha estat marcat pel tancament de 28 noves operacions, dotze d’elles a l'Estat, amb la lupa posada en Europa com a prioritat estratègica Tot plegat, coronat per un impuls en el segment d'alta gamma i lde uxe, en resposta a la demanda creixent de turisme exclusiu i personalitzat.
Noves obertures per a l'any vinent
Abans de Setmana Santa, el grup obrirà les portes de l'Áurea Palacio de la Tinta a Màlaga i l’Eurostars Valladolid, tots dos hotels de cinc estrelles amb una forta vinculació local. A escala europea, l'Eurostars Rijnhaven (Rotterdam) reforçarà la presència del grup a Holanda.
La col·lecció Áurea Hotels sumarà el Palacio de la Tinta com a onzè establiment. Es tracta d’hotels boutique, ubicats en edificis de gran valor històric i cultural, amb un disseny cuidat i una atenció al detall que connecta directament amb el patrimoni i l’entorn. Aquesta línia reforça el compromís amb la sostenibilitat i la conservació del llegat cultural.
Eurostars Hotel Company, nascuda a finals dels anys 90, és avui la cadena amb més presència territorial a la península ibèrica, amb hotels en setze comunitats autònomes i 33 capitals de província. Al conjunt d'Europa, figura entre les deu primeres cadenes hoteleres.