Les guanyadores del Barcelona Fashion Forward comencen la mentoria

L’objectiu del programa és donar impuls i suport a dissenyadors, dissenyadores i marques emergents

Classes de formació pels guanyadors a la seu de Foment del Treball | Cedida Classes de formació pels guanyadors a la seu de Foment del Treball | Cedida

Comença la mentoria a les 10 marques emprenedores de disseny i moda seleccionades a la segona edició del Barcelona Fashion Forward, un programa de l’Ajuntament de Barcelona, que neix de la Direcció de Promoció de Disseny i les Indústries Creatives de Barcelona Activa. L’objectiu és donar impuls i suport a dissenyadors i dissenyadores, i marques emergents especialitzades en confecció i disseny de productes tèxtils de dona, home, infantil, calçat, accessoris i complements.

El regidor d’Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha destacat que “així com ha succeït en la primera edició del programa, les marques escollides tenen molt a aportar en matèria d’innovació i creativitat, atès que la totalitat de les startups triades tenen el denominador comú de processos de creació a mida, cuidant els detalls, amb una qualitat superior, i que neixen i desenvolupen la seva història a la ciutat de Barcelona”.

Les marques seleccionades entre una trentena de projectes presentats han estat: Flora in Paradise (joieria de ceràmica amb estampació), Paraiso (col·lecció de roba sense gènere i banyadors per a home), Zer Era (col·lecció de roba d’home contemporània funcional i investigació 3D), Lori Barcelona (complements infantils i per adult amb motius gràfics), Pezpunto (moda infantil i per les dones, produïda de manera artesanal), Carlos Sutil (sastreria de vestits de nuvi i nuvia), Beaters (calçat sostenible per a homes), Mesnikovich (col·lecció de roba contemporània per a la dona), Piga (col·lecció de roba de dona ètica i sostenible, orgànica, atemporal) i Nuoo Clothing (col·lecció de roba sostenible per a la dona).

Més info: 080 Barcelona Fashion: 25 anys i nous formats

Totes elles tenen marca ja creada i empreses constituïdes o en règim d’autònom. El 60% han estat creades per dones i el 40% per homes. Es tracta d’un segment de marques que mostren una trajectòria d’entre 1 i 5 anys i estan en un punt entre la incubació i l’acceleració. La majoria encara no estan consolidades, i l’objectiu precisament d’aquest programa és aconseguir la seva projecció i fiançament en el mercat. Tanmateix, totes elles ja tenen experiències en comercialitzar almenys alguna col·lecció de productes.

En aquesta edició, des d’un inici, les empreses rebran 60 hores en càpsules formatives grupals i 19,5 hores de mentoria personalitzada durant quatre mesos. En finalitzar aquest període formatiu, se seleccionaran els quatre millors projectes per accedir a la fase posterior del programa, en què les empreses o persones dissenyadores triades rebran assessorament personalitzat durant un període de sis mesos (setembre 2021 - febrer 2022) per elaborar un pla de serveis ad hoc, que inclourà showroom de vendes i de comunicació i suport d’una agència de màrqueting digital.

Més informació
Neix la primera acceleradora de moda a Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit