Heura vol "trencar les regles del joc" de l'univers 'plant-based'

La companyia ha desenvolupat una nova patent i prepara una ronda d'uns 50 milions d'euros

Imatge de Marc Coloma, CEO i fundador d'Heura | Aleix Ramirez Imatge de Marc Coloma, CEO i fundador d'Heura | Aleix Ramirez

Heura ha desenvolupat una nova patent per preservar les seves futures creacions en l’àmbit plant-based. “Fem un pas que trenca les regles”, assegura Marc Coloma, CEO i fundador de la companyia alimentària. El projecte s’ha desenvolupat a través de la plataforma tecnològica Good Rebel Tech, en un intent de visibilitzar productes amb proteïna de qualitat i sense additius, entre altres aspectes. 

La firma alimentària va tancar els comptes de l’any 2022 amb una facturació de 31,4 milions d’euros. El negoci exterior representa, aproximadament, un 23% de les vendes globals. França, Bèlgica, Holanda, Itàlia i Regne Unit són els principals mercats d’Heura. Una operativa que també s'ubica en altres països com Polònia, Suïssa i Àustria. De moment, l'horitzó del creixement no contempla l'aterratge fora de les fronteres europees. 

“Volem liderar la transició proteica a llarg termini”, apunta Coloma a l’hora de justificar l’aposta de l’empresa per una producció sostenible d’embotits i productes làctics. El registre de la patent ja s’ha formalitzat davant els corresponents organismes supervisors, procés que finalitzarà en un termini màxim d’un any. Malgrat aquesta circumstància, Heura ja pot posar en pràctica la nova tecnologia. 

Impuls d’una ronda de finançament 

Per accelerar la transició i reforçar la seva expansió a Europa, Heura prepara una ronda de finançament d'uns 50 milions d’euros. Sense deixar l’àmbit econòmic, Marc Coloma ha fixat el 2025 com el moment on el negoci serà rendible. En paral·lel s'activa una campanya Crowd, un mecanisme amb el qual s'han captat vuit milions d'euros en els darrers dos anys. 

A les proximitats de la Sagrada Família, Heura agrupa 150 dels 170 membres de la plantilla. L’espai acull els treballadors i treballadores de la part corporativa, així com els diferents departaments tècnics. Les idees sorgides de la capital catalana es traslladen a tots els mercats, gràcies a la relació comercial amb set fabricants de la Península Ibèrica i el centre d’Europa.

WhatsApp Image 2023 04 25 at 12.52.38
Imatge del laboratori d'Heura | Aleix Ramirez


Preguntat sobre la possibilitat de comptar amb una fàbrica pròpia, l’executiu no descarta aquesta opció, però “prioritza la inversió en R+D i el creixement internacional”. Actualment, Heura té una xarxa de 22.700 punts de venda. Respecte de l’evolució del sector, Coloma vaticina una “reordenació” d'aquest, “seguint el camí habitual que hem vist en altres àmbits”. 

Un procés cross category i transdisciplinari

La creació de la patent té un component cross category. “Un aspecte a tenir en compte és que no protegim un producte, sinó una categoria”, descriu Isabel Fernández. La directora de Ciència i Tecnologia d’Heura ressalta com els nous productes, que arribaran al mercat durant el tercer trimestre de l’any, “s’han elaborat sense la presència de la química i amb un tractament de proteïna a escala molecular”.  

Més enllà de la presentació tècnica, Heura es vol posicionar com un actor de referència per “redefinir el processament d’aliments”. En aquest sentit, Coloma ha definit Heura com una empresa que “neix a partir de l’inconformisme i l’activisme social”. Pel que fa a la competència, el dirigent de la firma alimentària visualitza una nova etapa allunyada “del secret empresarial”. 

Més informació
Heura amplia la ronda d'inversió fins als 20 milions d'euros
Heura, Holaluz i Nixi for Children: l'èxit de construir un món millor
Heura es converteix en partner del Barça Femení
Avui et destaquem
El més llegit