Housfy s'acomiada del dinosaure i obre 20 locals

La startup aposta per la presencialitat i inaugura la seva primera 'home store' a l'Eixample de Barcelona

Interior de la primera 'home store' de Housfy, ubicada a Barcelona | Cedida Interior de la primera 'home store' de Housfy, ubicada a Barcelona | Cedida

Normalment el camí és el contrari: una empresa tradicional fa el salt al món digital. Però Housfy està trencant esquemes. La startup nadiua digital que amb cinc anys de trajectòria ha aconseguit posicionar-se en el pòdium de les agències que més habitatges venen a Espanya -ocupa la cinquena posició- ha decidit fer un gir de 180 graus. O millor dit, ha apostat pel tot: pels 360 graus. “Per la transversalitat”, ha explicat Albert Bosch, CEO y cofundador de Housfy a l’acte de presentació de la primera home store de la companyia, ubicada a l’Eixample de Barcelona. És el primer maó d’un pla de creixement que comportarà l'obertura de 20 locals en els tres pròxims anys.

La startup va néixer el 2017 com una plataforma de serveis immobiliaris que volia reinventar el model tradicional en la compravenda d'habitatges. 100% digital i sense comissions, oferint una tarifa plana de 2.408 euros, IVA inclòs. Cinc anys després, aquesta tarifa s'ha duplicat (4.995 euros) i els seus serveis s'han multiplicat. S'han sumat al lloguer, a les reformes, a les valoracions d'immobles, a fer hipoteques i assegurances, a gestionar subministraments i, fins i tot, a invertir ells mateixos fent compra-reforma-venda d'immobles. "És difícil explicar tot el que fem només amb el canal digital o amb anuncis", raona Bosch. "Volem que aquestes home stores siguin un canal d'entrada per a resoldre dubtes i donar a conèixer tots els nostres serveis".

Volen crear comunitat, fer barri. Volen ser un punt de trobada amb el veïnat i organitzar esdeveniments. També volen oferir serveis presencials, com valoracions d'immobles i assessorament. Per això, cada home store comptarà amb 20-25 treballadors, el que es tradueix en un total de 500 nous llocs de feina en els tres anys vinents; un creixement molt elevat si es té en compte que la seva plantilla actual és de 300 persones.

I en aquesta aposta per la presencialitat, no van a cegues. Tenen un exemple al mercat amb molt bons resultats: la italiana Facile, especialitzada en assegurances de la llar. Va néixer exclusivament en el canal online, però va començar a créixer ràpidament en volum de facturació i línies de negoci, com Housfy. En aquest procés de creixement, "van decidir començar a obrir botigues -explica Bosch- i el resultat va ser que van duplicar la facturació i van veure com el trànsit online dels barris on obrien aquestes botigues creixia fins a un 30%". Els beneficis de la presencialitat es tradueixen també al negoci digital. I això mateix volen fer des de Housfy: "Ara que estem a l'Eixample,  volem comprovar si els veïns d'aquí, en veure que existim i que som tangibles, són més propensos a contactar amb nosaltres", sigui digitalment o en persona.

De Barcelona fins a Itàlia

De les 20 home stores que obrirà Housfy en els pròxims tres anys, quatre s'inauguraran en el 2022: tres a Barcelona i una a Madrid. A la de l'Eixample, la primera, la seguirà una al districte madrileny de Chamartín, a prop del Estadio Santiago Bernabéu, i després dues més a Barcelona. Volen consolidar Barcelona i Madrid abans d'anar a altres ciutats d'Espanya. Tenen previst ubicar-se a València, Màlaga i Sevilla perquè són les que tenen majors volums d'operacions de compravenda. A Itàlia, on també tenen negoci digital, també hi acabaran anant, "però d'aquí dos o tres anys", explica Bosch. Primer han de refermar el nou format.

Per aquest pla de creixement tenen previst fer una inversió de 10 milions d'euros i realitzar una altra ronda de finançament al llarg d'aquest primer semestre del 2022. La startup és experta ja en aquestes rondes, n'ha fet un total de cinc i ha captat finançament per un valor de 22 milions d'euros. Entre els seus inversors es troben Seaya Ventures, DN Capital, Torch Capital, Cathay Capital i el Banco Santander. Van tancar el 2021 amb una facturació de 15 milions d'euros i esperen coronar el 2022 amb 43 milions obrint, a més de les home stores, dues noves línies de negoci. 

Bosch: "Ara hem d'explicar quelcom més. No contra qui anem, sinó quin valor aportem"

On han deixat el dinosaure?

Bosch explica que han deixat enrere el dinousaure. El van utilitzar per fer soroll i posicionar-se, per fer una crítica a les immobiliàries tradicionals. "Ara hem d'explicar quelcom més. No contra qui anem, sinó quin valor aportem", raona. De fet, ja no van en contra de les agències tradicionals, sinó que les han convertit en clients. Han obert una línia de negoci B2B (business to business) per ajudar-les en els seus processos de transformació digital.

Asseguren i insisteixen que ells no són una immobiliària més. "Nosaltres venem pisos d'una manera diferent". Sense sortir de l'oficina, amb tarifa plana, un preu molt baix comparat amb la resta del sector i amb un volum de compravendes molt superior a la mitjana del mercat. Segons Bosch, "un agent de Housfy ven entre 15 i 20 habitatges al mes, quan en una agència tradicional, un comercial molt bo pot arribar a vendre 12 en tot un any". Creu que el seu tret diferencial és la transversalitat: "hem acabat donant un servei integral al propietari i no totes les immobiliàries són capaces de fer-ho". De fet, és aquesta transversalitat la que els ha portat a fer una acció que, en veritat, és molt tradicional: obrir una botiga de barri. Bé, o una home store

Més informació
Housfy tanca una ronda de 10 milions d'euros pel negoci internacional
Les 10 startups catalanes que revolucionaran el sector immobiliari
Avui et destaquem
El més llegit