La companyia IdiliaFoods, propietària de la marca Colacao, entre d'altres, ha comprat el 50% de Cacaolat a Damm, segons han informat les tres companyies en un comunicat conjunt. L'operació permetrà la creació del grup més gran de batuts de l'Estat, tot i que encara està pendent de l'aprovació per part de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).
El 2023, el grup Cacaolat va facturar 82 milions d'euros
D'aquesta manera, Cacaolat unirà a les seves marques Cacaolat, Letona i Laccao, la gestió, comercialització i distribució de marques de batuts com Colacao Energy, Colacao Shake i Okey. A escala productiva, l'acord estableix que l'elaboració del Cacaolat es manté a la seva planta de Santa Coloma de Gramenet. D'altra banda, Cacaolat continuarà operant de forma independent sota l'equip del director general, JosepBarbena, amb l'objectiu d'accelerar el creixement en el mercat dels batuts lactis a escala nacional i internacional, segons afegeix el comunicat.
El 2023, el grup Cacaolat va facturar 82 milions d'euros, un 12,8% més en comparació al 2022, i va ocupar 225 persones. La marca va néixer el 1933 a Barcelona i s'ha consolidat com una de les marques més importants del sector. Per la seva banda, Idilia Foods engloba marques com ColaCao, Nocilla, Paladín i Okey. A l'Estat, va facturar 194 milions d'euros el 2023 i va donar feina a més de 330 treballadors.
El 2021, la companyia Damm va comprar el 50% restant de Cacaolat a Cobega. La marca cervesera tenia la meitat del capital i va passar a assumir la totalitat del grup. Ara, a mitjans del 2024, s'ha desprès del 50% i passarà a compartir la propietat amb Idilia.