Inditex bat un nou rècord de vendes durant el tercer trimestre

La firma tèxtil d'Amancio Ortega guanya 2.438 milions d'euros en els nou primers mesos del seu any fiscal, un 4% més

Inditex creix al tercer trimestre, però menys que fa un any | EP Inditex creix al tercer trimestre, però menys que fa un any | EP

Inditex ha registrat un benefici net de 2.438 milions d'euros durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal 2018-2019 (des de l'1 de febrer al 31 d'octubre), la qual cosa suposa un augment del 4% respecte al mateix període de l'exercici anterior, ha informat aquest dimecres la companyia tèxtil gallega. Tot i això, el creixement de la firma és lleugerament inferior al de fa un any, quan les vendes van créixer un 10% en comparació dels nou primers mesos del 2016.

Les vendes s'han situat en 18.437 milions d'euros, un 3% més, i han aconseguit el seu màxim històric en aquest període, al mateix temps que han crescut un 7% a tipus de canvi constant. El marge brut ha cresctu un 4%, fins a 10.695 milions d'euros, i representa el 58% de les vendes (+56 punts bàsics).

Les vendes assoleixen el màxim històric en aquest període, fins a superar els 18.400 milions d'euros, amb millora de marges

Inditex ha destacat que les vendes en botigues comparables han estat positives en totes les àrees geogràfiques.

El resultat brut d'explotació (Ebitda), per la seva banda, ha aconseguit els 3.932 milions d'euros, un 3% superior al de fa un any, mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) s'ha situat en 3.070 milions d'euros, un 3% més o un 14% superior si s'analitza a tipus de canvi constant.

Inditex ha aconseguit mantenir el seu marge Ebit en el 16,7% malgrat haver tingut un impacte negatiu del 4,3% per divises en les vendes.

Al tancament del període, la posició neta de caixa d'Inditex, que manté un "estricte control" de les despeses operatives, ha cresctu un 10%, fins als 6.606 milions d'euros.

Així mateix, les vendes en botigues comparables en el segon semestre han crescut fins a la fi de novembre un 3%, després d'un inici positiu de la campanya, un setembre extraordinàriament càlid i un creixement de les vendes en botigues comparables del 5% a l'octubre-novembre.

Inditex manté les seves expectatives de vendes en botigues comparables i marge brut per al segon semestre de 2018.

El president d'Inditex, Pablo Illa, ha destacat "tant la fortalesa del model, que segueix creixent estructuralment als diferents mercats de forma sòlida, com el continuat impuls a la plataforma integrada, amb una constant actualització i modernització de la xarxa global de botigues i online".

En aquest sentit, amb el llançament al novembre de la web de venda global de zara.com/ww en 106 nous mercats, les col·leccions de Zara estan ja disponibles en 202 mercats. A més, ha culminat el desplegament del Sistema de Gestió Integrada de l'Estoc en els 49 mercats en els quals opera amb plataforma local.

Per la seva banda, el director de Relacions amb Inversors, Marcos López, ha assenyalat que aquests resultats reflecteixen un "bon comportament" del model de negoci d'Inditex.

"L'execució del model de negoci en el tercer trimestre ha estat satisfactòria. Inditex ha decidit no participar en l'entorn promocional que s'ha donat en el sector a partir de setembre. Aquest acompliment operatiu s'ha vist reflectit en una evolució molt positiva del marge brut, amb una millora de 108 punts bàsics en el tercer trimestre. L'impacte en les vendes ha estat del -3,2% en el trimestre", ha explicat.

Botigues en 51 mercats

El grup gallec ha ressaltat que la política d'actualització permanent del model integrat prossegueix a bon ritme, incloent l'obertura de botigues en 51 mercats durant els primers nou mesos de l'any i la incorporació de l'última tecnologia orientada a l'ecoeficiència i, especialment, al servei al client, tant en botigues noves com en ampliacions i reformes.

Al mateix temps que actualitzava amb importants novetats la seva pàgina web i la seva pròpia app, Zara ha instal·lat set nous Punts Automatitzats de Recollida de Comandes Online en les botigues de Milà (Itàlia), Bilbao (Espanya), Ámsterdam (Holanda), Glasgow, Liverpool i Leicester (Regne Unit) i en la renovada Zara Haussmann, a París, les portes de la qual reobriran matí.

Inditex ha ressaltat que totes les marques han protagonitzat en totes les àrees geogràfiques significatives obertures, ampliacions i reformes de botigues, així com l'absorció d'unitats més antigues.

D'aquesta forma, prossegueix amb la política de permanent actualització i integració de botigues, per incorporar les últimes tecnologies i aconseguir l'objectiu que totes elles siguin ecoeficients en 2020. A Xina, el 100% del parc de botigues és ja ecoeficient.

Al tancament dels nou primers mesos del seu any fiscal, Inditex opera amb 7.442 botigues en 96 mercats, 62 menys que fa un any. Les vuit cadenes del grup gallec tindran presència global online el 2020.

Més informació
Inditex obre un web global de Zara que tributarà a Espanya
Amancio Ortega ingressa 1.386 milions en dividends d'Inditex
Inditex supera els 12.000 milions d'euros en vendes per primer cop
Avui et destaquem
El més llegit