
Inditex va acabar el primer trimestre del seu any fiscal (del'1 de febrer a l'1 d’abril) amb un benefici net de 1.305 milions d’euros, un 0,8% més respecte al mateix període del 2024, segons ha informat aquest dimecres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Les vendes de la firma de moda van créixer un 1,5%, fins als 8.274 milions, i l’empresa ho atribueix “a la bona rebuda” de les col·leccions de primavera i estiu.
En aquests tres mesos la companyia gallega comptabilitzava 5.562 botigues (136 menys que fa un any) i va dur a terme l’obertura a 26 mercats. Pel que fa al resultat brut d’explotació (ebitda), va augmentar un 1%, fins als 2.393 milions d’euros, i el marge brut va pujar un 1,5%, fins als 5.011 milions, xifra que el situa en el 60,6%.
El grup tèxtil sosté que durant el primer trimestre va continuar “amb un sòlid exercici operatiu” i apunta a la “bona execució” del model de negoci integrat per la botiga i la compra en línia. De cara al segon trimestre, Inditex detalla que entre l’1 de maig i el 9 de juny les vendes es van incrementar un 6% interanual. La companyia preveu que una inversió ordinària al voltant dels 1.800 milions d’euros aquest 2025 per ampliar “la capacitat operativa, obtenir eficiències i augmentar la diferenciació fins al següent nivell”.
Per tot plegat, la firma proposarà a la junta general d’accionistes, programada per celebrar-se el 15 de juliol, distribuir un dividend d’1,68 euros per acció a càrrec dels resultats del 2024.