El Ministeri d'Indústria ha redactat una nova resolució del Perte del vehicle elèctric que rebaixa en 41 milions la subvenció al projecte encapçalat per Seat, el Future: Fast Forward (F3). La resolució, publicada al web del Ministeri divendres passat, proposa com a ajuda 356,6 milions d'euros, 261,5 dels quals de subvenció i 140 de préstec.
A la primera proposta, les xifres eren 397,3, 213,5 i 183,8 respectivament. Fonts pròximes al projecte F3 han apuntat a l'ACN que és probable que alguna de les 60 empreses que hi participen hagi renunciat a alguna partida. Fonts de Seat, de la seva banda, han assegurat que el projecte es manté, així com el compromís de Seat, del grup Volkswagen i de PowerCo d'invertir-hi 7.000 milions d'euros.
Recentment, de fet, Seat va publicar en un comunicat que havia acceptat els 397 milions d'euros assignats pel govern estatal. L'acceptació de Seat es va fer el mes de novembre, esperant que els recursos assignats es comencessin a rebre abans de finalitzar l'any.
Els Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTEs) són figures creades amb l’objectiu d’englobar projectes motors amb un gran impacte transformador sobre sectors estratègics de l’economia. En aquest context, el PERTE per al desenvolupament del vehicle elèctric neix amb l’objectiu principal de crear l’ecosistema industrial necessari per a la fabricació de vehicles elèctrics a Espanya