Jou López: "El més important d'emprendre és la persona en qui et converteixes"

La startup catalana FemmeUp busca millorar el benestar femení i donar atenció a un tabú social com és la caiguda de la libido

Jou López, fundadora de la startup FemmeUp | Cedida Jou López, fundadora de la startup FemmeUp | Cedida

Quines són les necessitats actuals de les dones? Moltes d'elles confessen que tenen problemes de son, de cansament i fatiga, sequedat, falta de concentració i, fins i tot, de libido. Sorprenentment, una part de la societat masculina associa els símptomes a les dones de més edat, però l'estrès, la maternitat, els anticonceptius o la conciliació laboral poden afectar el públic femení "de més de 25 anys". I així de clar ho té Jou López, fundadora de la startup catalana FemmeUp, que després de dos anys d'iniciar el projecte, fabrica complements nutricionals contra els problemes de salut fruit dels canvis hormonals.

López confessa que va arribar al sector pharma "de casualitat", perquè provenia del món financer i de la comunicació, però que li encantava tot el que estigués relacionat amb la salut i la dona. A més, durant el confinament va analitzar quines eren les necessitats d'elles i l'objectiu de posar èmfasi a fer que els problemes hormonals no sempre van aparellats a l'edat. "Moltes d'elles es posaven en contacte amb mi perquè no es trobaven bé, sobretot les més joves, sentien que no tenien libido sexual o creien que potser no estimaven la parella".

Més info: Les copes menstruals catalanes que volen canviar les regles

A més, els productes i serveis no estan destinats a combatre patologies, ni a curar malalties, sinó que aborden la simptomatologia prèvia als problemes de salut fruit dels canvis hormonals o la caiguda de la libido com a indicador de fortalesa i vitalitat. "No som un laboratori de suplements", continua l’emprenedora.

La reconversió del negoci

Una de les curiositats de FemmeUp és que ho van plantejar com un negoci 100% digital, ja que es va originar durant la pandèmia. Tanmateix, es van trobar que des de Meta o altres xarxes socials no els deixaven fer publicitat dels productes i es trobaven moltes dificultats per arribar a un públic més ampli. Així que han canviat d'estratègia i han crescut de forma orgànica, a través del boca-orella i de contactar amb moltes farmàcies que “han estat molt receptives” amb el producte. De fet, el 51% de les vendes ja són en aquests establiments.

López (Juno House): “Vivim en un món de startups en què es busca ser unicorn, cremar inversions i no buscar un retorn. En canvi, nosaltres apostem pel benefici sostenible”

El negoci va començar amb una inversió de 30.000 euros per fer el que es coneix com a MVP (Producte Mínim Viable), per tirar endavant la tecnologia, fabricar els productes pel laboratori, llançar la web i l’estratègia. Posteriorment, van apostar per la formació i conscienciació del benestar femení entre farmàcies, metges i la comunitat de FemmeUp i al cap d’un temps van aconseguir una ampliació de capital de 70.000 euros amb Starsud, la plataforma de creació, acompanyament i promoció de startups digitals de la comunitat emprenedora de la Catalunya Sud. Allí van aconseguir garantir que el 50% del capital fos de dones, juntament amb diverses inversions de membres de Juno House i del boca-orella.

Finalment, la previsió de creixement és bona i busquen obtenir molt aviat 500.000 euros per consolidar l’equip i tenir un nivell de venda que permeti un creixement sostenible. “Vivim en un món en què de seguida es busca ser unicorn, cremar inversions i no buscar un retorn. En canvi, nosaltres apostem pel benefici sostenible”.

Un dels aprenentatges més grans que s’ha emportat López és que “el més important d’emprendre no és el projecte, sinó la persona amb qui converteixes”. “L’aprenentatge que et dona l’emprenedoria és brutal, sobretot amb el creixement del dia a dia, la gestió de persones, els socis que incorpores, les virtuts o establir valors”. I conclou “El que més m’ha sorprès és l’esperit d’ajuda que tenen els inversors inicials, que a part de monetari, també és emocional”.

Més informació
Moonai i l'adéu a una menstruació amb dolor
Avui et destaquem
El més llegit