• Empresa
  • Just Eat assegura que el model d’autònoms de Glovo ha “minvat significativament” els marges

Just Eat assegura que el model d’autònoms de Glovo ha “minvat significativament” els marges

La plataforma afirma que els és “impossible” competir amb les “polítiques agressives” de l’empresa catalana

    Treballadors de Glovo | iStock
    Treballadors de Glovo | iStock
    Redacció VIA Empresa | ACN
    17 de Juny de 2025
    Act. 17 de Juny de 2025

    Just Eat ha assegurat al judici per competència deslleial contra Glovo que la plataforma promou un model de contractació amb autònoms que provoca una reducció “significativa” dels seus marges empresarials. El director general de la companyia a Espanya, Íñigo Barea, ha assegurat que les “polítiques agressives” de promocions, disponibilitat i rapidesa del servei de Glovo són “impossibles de replicar” per Just Eat amb la “rigidesa” del sistema laboral en la primera sessió del judici per dirimir la demanda. “Glovo ha empès les comissions a la baixa a través del sistema d’exclusivitats, ha acostumat la indústria i això ha minvat molts els marges”, ha dit Barea.

     

    El director general de Just Eat a Espanya ha assegurat que els costos derivats del model laboral provoquen que no puguin oferir el servei “tan fàcilment” a ciutats petites i en hores nocturnes i tampoc oferir els mateixos descomptes. “Amb una base menor de costos, (a Glovo) han pogut ser tremendament agressius, fent servir autònoms tens menys cost i es tradueix en polítiques de creixement i de descomptes agressius i a nosaltres els comptes no ens donen, és impossible”, ha afegit.

    Barea: “Glovo ha empès les comissions a la baixa a través del sistema d’exclusivitats, ha acostumat la indústria i això ha minvat molts els marges”

    Barea ha assegurat que Just Eat no pot fer front a les quantitats dels contractes d’exclusivitat amb els restaurants, un fenomen que està agafant “una rellevància creixent” al mercat d’entrega de menjar a domicili, amb pagaments que poden arribar a més d’un milió d’euros. “No ens podem permetre pagar aquestes quantitats, són uns costos inassumibles si hem de pagar la Seguretat Social dels repartidors”, ha dit.

     

    Segons el seu relat, Glovo ofereix en exclusiva restaurants com Vicio, Hundred Burgers, Grosso Napoletano, La Martinuca o Honest Greens. Gràcies a aquests acords, pot “robar” usuaris d’altres plataformes i fidelitzar-los.

    A més, ha argumentat que tenen una dificultat afegida en comparació amb Glovo perquè han de planificar els horaris dels treballadors amb una setmana de marge mentre que la plataforma creada per Òscar Pierre i Sacha Michaud “disposa d’una massa gairebé infinita de repartidors a qui no els hi ha de pagar els temps morts, però estan disponibles”. En canvi, a Just Eat, “si et sobren repartidors, t’arruïnes i si fas curt de gent el servei es deteriora”. Segons Barea, la disponibilitat i rapidesa del servei de Glovo són “impossibles de replicar” per Just Eat amb la “rigidesa” del sistema laboral.  “Si un client li dones un mal servei, l’has perdut, si vol demanar de matinada i no pot se n’anirà, encara que el nombre de problemes que hagi tingut sigui un percentatge molt petit, en el moment en què passi l’usuari està en risc”, ha dit.

    Glovo ofereix en exclusiva restaurants com Vicio, Hundred Burgers, Grosso Napoletano, La Martinuca o Honest Greens

    La quota de la companyia amb base al Regne Unit era del 90% el 2015 després de la compra de La Nevera Roja i va anar baixant fins al 50% el 2019, per l’auge de plataformes com Glovo i Deliveroo, que treballaven amb autònoms.

    També han declarat representants de l’empresa Sushi Fresh que ha detallat com els ha impactat la irrupció de Glovo al mercat des del 2015. Van començar amb repartiment propi, però amb l’arribada de la plataforma de repartiment van passar a un model de contractació d’empreses externes que proporcionen flotes de repartidors. Segons ha detallat el director de negoci Sergi Zacariadis, Glovo els ha incitat a renunciar a les flotes que fan servir i facturar directament a través dels repartidors de la plataforma catalana. Finalment, el canvi no es va acabar produint perquè Sushi Fresh s’hi va negar perquè era “inviable” econòmicament.

    Els representants de Just Eat també han denunciat aquesta pràctica per part de la companyia catalana i han afirmat que afecta “molt significativament” en el marge empresarial si els restaurants prescindeixen de flota pròpia perquè produeix o bé la pèrdua del restaurant o un increment de costos. En aquest sentit, han detallat que Just Eat guanya entre 2 o 3 euros menys per comanda quan es fa a través del marketplace amb flota en comparació a quant l’entrega s’efectua a través dels repartidors contractats.  

    La vista que ha començat aquest dimarts s’allargarà fins al 20 de juny. La companyia de les motxilles taronges va denunciar la multinacional d’origen català a finals de novembre de l’any passat i va reclamar una indemnització de 295 milions d’euros en concepte de danys i perjudicis. Just Eat va apuntar que Glovo gràcies a la “violació de normes i contractar falsos autònoms” es va estalviar 645 milions els últims anys.